ابهام در ارقام نماینده جنوب استان

یادداشت

ابهام در ارقام نماینده جنوب استان

اخیرا سكينه الماسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درجمع خبرنگاران مدعی شده تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در بخش های زیربنایی چهار شهرستان جنوبی استان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز تاپايان سال جذب و هزينه مي شود. اين در حالي است كه كل اعتبار سرمايه اي استان بوشهر در لایحه بودجه سال گذشته به 800 میلیارد تومان هم نرسيد.

سجاد بهزادی

الماسی مدتهاست که جذب این اعتبار را به عنوان یک کارنامه مهم و اقدامی بزرگ در رسانه ها و حوزه های عمومی اعلام می کند که صرفا توسط ایشان برنامه ریزی، چانه زنی و جذب شده است. اگر اين طور بوده باشد واقعا كار بزرگ و كم سابقه اي به شمار می رود که در بيشتر حوزه هاي نمايندگي كشور سابقه ندارد، چرا كه این اعتبار چندین برابر بودجه استانی و ملی شهرستان های جنوبی استان بوشهر است.
در ميان چندين سوال به ذهن خواننده و یا شنونده این ارقام متبادر مي شود كه نيازمند توضيح بيشتري از طرف اين نماينده مجلس است.
يكم: در حالی که بسیاری از پروژه های مهم و زیرساختی در شهرستان های جنوبی بر زمین مانده است دقیقا خانم نماینده بفرمايند منظور اجرای کدام پروژه ها از محل اعتبار مورد نظر است؟
دوم: اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبار ناچیزی نیست. چگونه است که این اعتبار عظیم در جنوب استان هزینه شده است اما ملموس نیست و مردم به خوبی از جزییات آن مطلع نیستند؟
سوم: فرمانداران در بيلان عملكرد و گزارش هاي خود مدعي هستند بسیاری از پروژه های اجرا شده در شهرستان های جنوبی از محل اعتباراتی است که هیچ ارتباطی به بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت ندارد؛ یا از محل اعتبارات ملی یا استانی است  و یا اگر هم از اعتبارات نفت باشد غیر از بسته مورد نظر خانم الماسی است. افكار عمومي چگونه مي توانند اين دو موضوع را از هم جدا ببينند؟
چهارم: اگر سخن خانم الماسي درست باشد و در طول سه سال گذشته 500 ميليارد تومان در بخش هاي زير بنايي شهرستان هاي جنوبي با اعتبارات نفت (در اینجا بسته حمايتي مدنظر نماينده مورد تاكيد است)هزينه شده باشد، فرمانداران اين شهرستان ها چه نقشي در جذب اعتبارات استاني و يا ملي داشتند و از آن محل چه پروژه هايي اجرا شده است؟
پنجم: با اعتبار 600 ميليارد توماني، مگر نبايد حداقل نيازهاي ابتدايي شهرستان هاي جنوبي استان حل شده باشد؟ چگونه است همچنان شاهد نارضايتي شديد از وضعيت آب،برق و... در اين شهرستان ها هستيم و گاهي حتي اعلام مي شود كه مردم در اين زمينه ها با بحران مواجه هستند؟
 با توجه به انتخابات مجلس که به زودی برگزار خواهد شد، ممکن است بیش از پیش شاهد اظهارنظرهای خانم الماسی در زمینه آنچه که وی "بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت" می نامد باشیم. پیشنهاد می شود ایشان دقیق تر در این زمینه به موضوع ورود کنند و از کلی گویی پرهیز شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز