نبود اعتبار جهت آبیاری و مراقبت جنگل‌های دست کاشت استان بوشهر

نبود اعتبار جهت آبیاری و مراقبت جنگل‌های دست کاشت استان بوشهر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با شروع فصل گرما، اعتباری برای مراقبت و آبیاری درختان و جنگل‌های دست کاشت استان بوشهر نداریم.
به گزارش ایسنا منطقه ی بوشهر، غلامرضا منتظری در نشست با فرماندار تنگستان اظهار داشت: تخریب اراضی ملی نگرانی‌هایی را به وجود آورده که باید کنترل شود. در استاندارد کشوری منابع طبیعی، به ازای هر ۱۵ هزار هکتار زمین بایست یک مأمور باشد که متأسفانه در حال حاضر از هر ۲۵ هزار هکتار یک مأمور وجود دارد.
وی بیان داشت: در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار استانی، ۱۷ میلیارد تومان اعتبارات صندوق ملی و دو میلیارد تومان اعتبارات ملی خارج از صندوق را داشتیم و توانستیم با این میزان اعتبار پروژه‌های خود را در سطح استان اجرایی کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: در سال جاری در اعتبارات ملی دو برابر افزایش خواهیم داشت، و در شهرستان تنگستان نیز اعتبارات خوبی برای سال جدید لحاظ می شود، به عنوان نمونه در خائیز یک پروژه احداث سازه آبخیزداری با اعتبار یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 
منتظری یادآور شد: ساختمان اداری منابع طبیعی تنگستان ساختمان فرسوده‌ای است که امیدواریم امسال با کمک فرماندار تنگستان، ساختمان جدید احداث شود. 
وی با بیان اینکه سال ۹۶ بیشترین حجم نهال‌کاری استان در شهرستان تنگستان بوده است، تاکید کرد: متأسفانه در سال ۹۸ و با شروع فصل گرما، برای مراقبت و آبیاری درختان و جنگل‌های دست کاشت استان اعتباری نداریم.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز