سرنوشت نیروهای اوتی بیمارستان شهید گنجی برازجان چه خواهد شد؟

سرنوشت نیروهای اوتی بیمارستان شهید گنجی برازجان چه خواهد شد؟

در روزهای گذشته در فضای مجازی پوستر و متن هایی مبنی بر اعتراض نیروهای اوتی بیمارستان شهید گنجی برازجان نسبت به عدم دریافت حقوق و بیمه منتشر شد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، در این پوسترها و پارچه نوشته ای که از طرف جمعی از نیروهای ساعتی بیمارستان شهید گنجی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان را مورد خطاب قرار داده، آمده است که "جمعی از نیروهای اوتی یا ساعتی بیمارستان شهید صادق گنجی به مدت ۳ سال کار بدون بیمه، و مدت ۱۰ ماه حقوق دریافت نکرده اند و نسبت به حقوق این افراد زحمتکش اقدام نمایید."
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در خصوص وضعیت نیروهای ساعتی بیمارستان شهید گنجی برازجان به ایسنا گفت: در سالیان گذشته تعدادی نیرو بدون انجام هیچ مصاحبه ای و یا آزمون در بیمارستان جذب شده اند، یعنی هیچگونه گزینشی صورت نگرفته است.
ماریا خویش‌دوست با بیان اینکه حتی مدرک این افراد مرتبط نبوده و به درد بیمارستان نمی خورد، افزود: این تعداد ۶۰ نفر بوده اند و الان تعدادشان به ۴۰ نفر رسیده است، که به نام ساعتی یا اوتی وارد شده اند تا به ازای ساعت های کار خود حق الزحمه دریافت کنند. 
وی تصریح کرد: طی رایزنی با دکتر کشمیری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مقرر شده است اقداماتی در جهت ساماندهی نیروهای اوتی شهرستان دشتستان انجام شود. پیش از این برای نیروهای شهرستان های کنگان و گناوه این کار انجام شده چرا که تعداد نیروهای این دو شهرستان کمتر بوده است. 
بدون اخذ مجوز امکان پرداخت بیمه برای این نیروها وجود ندارد
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: در حال حاضر تصمیم بر این است که آزمون برگزار شود و طی انجام مصاحبه و سنجش و در صورت قبولی افراد به صورت شرکتی جذب و وضعیت آنان مشخص شود. 
خویش دوست ادامه داد: دکتر کشمیری از سال گذشته به دنبال ساماندهی و اخذ مجوز نیروهای شرکتی بوده است که این کار در کنگان و گناوه انجام شده و پس از آن ساماندهی نیروهای اوتی شهرستان دشتستان و سپس بوشهر در دستور کار قرار دارد. 
وی خاطرنشان کرد: بدون اخذ مجوز امکان پرداخت بیمه برای این نیروها وجود ندارد لذا دانشگاه علوم پزشکی این اقدام را در دشتستان به شکل برگزاری آزمون و مصاحبه انجام خواهد داد و نیروهای دارای صلاحیت انتخاب می شوند.
نیروهایی که هیچ‌ رابطه استخدامی با بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ندارند...
 
همچنین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق تعدادی از کارکنان بیمارستان شهید صادق گنجی جوابیه ای صادر کرده است. 
در این جوابیه گفته شده "تمامی کارکنان بیمارستان که به نحوی رابطه استخدامی، اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و ... با بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان دارند تا پایان خرداد ماه سال‌ جاری حقوق خود را دریافت نموده‌اند و تنها تعداد محدودی از نیروهایی که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ندارند با تأخیر در پرداخت مواجه شده اند."
در ادامه این جوابیه نوشته شده که این نیروها نیز حق الزحمه دو ماه خود را در خرداد ماه سال جاری به شکل یکجا دریافت کرده اند.
گفتنی است مطابق با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این دسته از نیروها هیچ‌گونه قراردادی با بیمارستان های تابعه علوم پزشکی استان بوشهر نداشته و به صورت ساعت کاری در بیمارستان همکاری می نمایند و در بعضی از بیمارستان های تابعه دانشگاه این مشکل به کلی برطرف شده است، و دانشگاه علوم‌ پزشکی استان بوشهر با تدابیر اندیشیده شده در حال بررسی و برنامه ریزی برای حل ریشه ای این نوع رابطه کاری در بیمارستان های باقیمانده است.
به گزارش ایسنا، امام جمعه شهر برازجان نیز در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه روز جاری (۷ تیرماه) خواستار رسیدگی به مشکلات کارکنان بیمارستان شهید گنجی این شهر شده است. 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز