نسخه Pdf

بوشهر، بندر زیان‌ده شده است

رییس اتاق بازرگانی بوشهر:

بوشهر، بندر زیان‌ده شده است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر عنوان کرد: که بندر بوشهر جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد و این بندر اکنون جزو بنادر زیان ده است.

خورشید گزدرازی با ابراز نارضایتی از میزان تسهیلات به بندر بوشهر عنوان کرد: مردم این منطقه به دلیل مشکلات کمبود
 آبی که وجود داشت به حوزه بندری برای تأمین معاش روی آوردند و بوشهر به استانی تجارت محور مبدل گردید، طوری که یکی از قابلیت‌های بسیار مهم استان وجود 13 بندر و گمرک است.
گزدرازی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا، حوزه تجارت و کسب‌وکار بنادر استان بوشهر را تحت تأثیر قرار داده و اکنون بندر بوشهر یک بندر ضررده است.
او توسعه بنادر بوشهر را مستلزم همت ملی دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که می تواند در توسعه بنادر کشور از جمله بندر بوشهر کمک‌کننده باشد بحث حذف قوانین دست و پاگیر است.
گزدرازی با انتقاد به این مسئله که بندر بوشهر جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها برای مسئولان بایست موضوع رقابت‌پذیر کردن بنادر این استان باشد. در حال حاضر شرایط بندر چابهار در ارائه تسهیلات در ترغیب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی روند بهتری به نسبت سایر بنادر کشور دارد.
وی با اعلام اینکه با ایجاد کریدور شمال به جنوب می‌توان صادرات به کشور قطر را گسترش داد، عنوان کرد: هفته گذشته کشتی بزرگ مسافری-باری (رورو)، وارد بندر بوشهر شده که اگر ظرفیت‌های ارائه تخفیف و سوخت یارانه‌ای را به آن اختصاص دهند، قطعاً شاهد رونق در بخش صادرات و حمل مسافر در استان بوشهر خواهیم بود.
او این را هم اضافه کرد: این کشتی قادر به حمل حدوداً 800 مسافر است.
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر توضیح داد: با توجه به مشکلات ارزی، ما در حوزه واردات با مشکل مواجه شدیم به‌طوری که اولویت دوم و سوم کالاها به مراتب پایین‌تری نزول کرد و اکنون جزو کالاهای ممنوعه قرار گرفته‌اند که در نهایت همین امر منجر به رکود در حوزه واردات کالا شده است.
طبق گفته گزدرازی؛ در مبحث مواد اولیه، تولید کالاها محدود و باعث افت 70 درصدی کانتینرها نسبت به سال گذشته در بندر بوشهر شده است، به‌طوری که نزدیک به 30 درصد کالاهای وارداتی به دلیل تغییر پیدا کردن اولویت‌ها، تخصیص ارز و دریافت سفارش باعث ایجاد رسوب در کانتینرها شده و نزدیک به 1600 و 1700 رسوب کانتینر داریم.
وی در مورد کمک سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر بوشهر گفت: بحث ما عرضه خدمات است اما سازمان بنادر بیشتر بر روی مبحث لجستیکی و حمل‌ونقلی تأکید دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز