رفاه و امنیت در جامعه برقرار می‌شود

با استقرار پلیس امنیت اقتصادی در بندر بوشهر؛

رفاه و امنیت در جامعه برقرار می‌شود

استقرار پلیس امنیت اقتصادی در استان بوشهر و 13 منطقه دیگر در کشور از جمله اتفاقات میمونی است که در صورت مدیریت صحیح و با چارچوبی تعیین شده می‌تواند حجمی از آسیب‌های اجتماعی را از دوش افراد جامعه بردارد. فعالان اقتصادی با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کسی به فکر دور زدن قانون و تخلف نیست. حق کسی پایمال نمی‌شود و بدین شکل گره‌های باز اقتصاد، مشت‌های بسته اجتماع را باز می‌کند.
در همین رابطه، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در بندر بوشهرخبر داد و گفت: فعالیت رسمی پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مبادی ورود و خروج کالا در بندر بوشهر آغاز شد.
نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی در بندر و گمرک بوشهر روز گذشته با حضور مدیرکل بنادر ودریانوردی، مدیرکل گمرکات و فرمانده انتظامی استان بوشهر مستقر شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی  استان بوشهر در آیین افتتاح مرکز پلیس امنیت اقتصادی در بندر بوشهر با تاکید بر توجه به رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی اظهار داشت: تحقق شعار رونق تولید و اقتصادی در راستای منویات مقام معظم رهبری مورد توجه ویژه قرار دارد که در این زمینه استقرار پلیس امنیت اقتصادی در بندر بوشهر نقش مهمی دارد.
سیاوش ارجمندزاده با تاکید بر نقش مهم پلیس امنیت اقتصادی در بندر و گمرک در جلوگیری از تخلفات و حمایت از فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: استقرار پلیس امنیت در مبادی دریایی و مرزی می‌تواند ضمن ایجاد شفافیت، سبب  تسریع در ورود و خروج کالا در مبادی رسمی شود.
وی تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در استقرار پلیس امنیت اقتصادی همه تلاش خود را در راستای تسریع در خدمات‌رسانی انجام خواهد داد.
استقرار نخستین اکیپ پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی در حالی رقم می‌خورد که معیشت قشر قابل توجهی از جامعه به آن وابسته است و بدون شک با ارتقای امنیت اقتصادی، امنیت و رفاه اجتماعی نیز بهبود پیدا می‌کند و از مبادی قانون و رزق حلال، امنیت روانی نیز در جامعه حکمفرما می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه این مهم نقش تاثیرگذاری در در پیشگیری کالای قاچاق دارد، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی در بندر بوشهر در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ایجاد امنیت خاطر فعالان اقتصادی مستقر شده که در همین خصوص از خدمات نیروی انتظامی قدردانی می‌شود و امید می‌رود با استقرار پلیس امنیت اقتصادی شاهد فعالیت هر چه سالم‌تر فعالان این حوزه و ارتقای وضعیت تجارت در استان باشیم.
چند روز پیش رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی نحوه استقرار و فعالیت پلیس امنیت اقتصادی ناجا در گمرکات و مبادی ورود و خروج کالا خبر داده بود.
سردار محمد رضا مقیمی در این رابطه افزود: در این شیوه‌نامه، ساز وکار اختیارات پلیس مطابق قانون تعریف و چگونگی استقرار در گمرکات نیز مشخص شده است تا ان‌شاءالله پیرو تاکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق، بتوانیم با همکاری بین‌بخشی اقدامات مثمرثمری انجام دهیم.
در همین راستا، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری و مقابله با قاچاق سازمان یافته را از اهداف اجرای دستورالعمل استقرار پلیس ناجا در مبادی ورود و خروج کالا برشمرد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی در یگان‌های حفاظت بنادر و گمرک دخالتی نخواهد کرد.
عبدالله هندیانی‌ در گردهمایی اجرایی‌سازی شیوه‌نامه نحوه استقرار و پلیس امنیت اقتصادی در مبادی دریایی‌‌ بیان کرد: اجرای دستورالعمل استقرار و فعالیت پلیس در مبادی رسمی، یک تجربه جدید در پیشگیری و مبارزه با قاچاق است.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: رویکرد این ستاد، تسهیل تجارت و فعالیت اقتصادی کشور است و قصد نداریم با دخالت در امور تخصصی سازمان‌ها، مانع و ایستگاهی در فرآیند تجاری ایجاد کنیم.
وی ‌فرآیند مبارزه با قاچاق را ‌اقدامات پیش از مبادی، کنترل مبادی رسمی، کنترل موثر مرزها، کنترل مسیرهای حمل، انبارش و توزیع کالا و سطح عرضه عنوان کرد.
هندیانی اهداف کلی اجرای دستورالعمل استقرار پلیس ناجا در مبادی ورود و خروج کالا را ‌کاهش آسیب‌پذیری، پیشگیری و مقابله با قاچاق سازمان یافته و شناسایی بسترهای شکل‌گیری قاچاق کالا به منظور کنترل و رفع خلا‌ها برشمرد و افزود: پلیس امنیت اقتصادی ناجا در یگان‌های حفاظت بنادر و گمرک هیچ دخالتی نخواهد کرد.
انتظار می‌رود با استقرار پلیس امنیت اقتصادی در استان بوشهر، امنیت اجتماعی بیش از پیش ایجاد شود و شاهد رونق تجارت در استان تجاری بوشهر باشیم که بدون شک رونق اقتصادی، کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و استحکام بنیان خانواده از مهمترین آنهاست.
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز