با کریمان کارها دشوار نیست!

با کریمان کارها دشوار نیست!

اینکه از قدیم و ندیم گفته اند «با کریمان کارها دشوار نیست» سخن گزافه ای نیست و قدما به ویژه جناب مولوی حتماً اسنادی هم در تائید این مطلب داشته اند! به هر حال وقتی انجام کاری را در نظرمان سخت و ثقیل و نشدنی جلوه دهیم، قطعاً در انجام آن با مشکل مواجه می شویم ولی اگر به خودمان اعتماد کنیم و از تمام ظرفیت های وجودی مان برای انجام آن کار استفاده کنیم، مشکل سه سوته حل می شود. مشت نمونه خروار همین داستان مناظره های اخیر و ادعاهای سوفسطایی برخی کاندیداها...

وحید حاج سعیدی

طرف ادعا می کند مشکل بورس سه روزه حل می شود! صنعت خودروسازی را یک هفته ای آچار کشی می کنیم و گوش مافیای خودروسازی را می پیچانیم! کنکور را یک ماهه را فیتیله پیچ می کنیم و برای همیشه بساطش را مثل بساط آن لبو فروش کف خیابان پهن می کنیم! یارانه هم قربانش بروم  تا سقف 450 تومان هم پیش رفته است و اعطای وام 500 میلیونی هم  دیده شد!
یعنی این طور که دوستان ادعای حل مشکلات را دارند، آدم دوست دارد هر شش ماه یک بار انتخابات برگزار شود تا دستکم سالی دو بار امید به زندگی در کشور رکورد بزند!
فقط ما متوجه نشدیم وقتی کار به این راحتی انجام می شود چرا بعد از 8 سال هنوز طرح رتبه بندی فرهنگیان انجام نشده است؟! چرا قانون تعرفه گذاری پرستاری اجرایی نمی شود؟! چرا استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی شوند؟! چرا مردم عادی نمی توانند مثل اسامی آن یازده نفر در پاکت، راحت وام بگیرند؟! چرا خودروی 20 میلیونی یک دفعه شد 120 میلیون و قیمت خانه چندین برابر شد؟! راستی چرا؟!
این وسط تنها چیزی که به ذهن آدم می رسد این است که یا دوستان انجام برخی کارها راه خیلی راحت گرفته اند و بیش از حد به ظرفیت وجودی شان اطمینان دارند یا این که برخی امورات خیلی بد بدن و چغر شده اند! تا نظر شما چه باشد؟! 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز