65 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی

65 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی

 تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با هدف افزایش تولید مستمر گاز و بازدهی بیشتر در فصل سرما، با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع ضمن تبریک به مناسبت هفته‌ دولت اظهار داشت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم از 26 مرداد‌ماه با شروع تعمیرات از واحد ردیف‌های گازی فاز پنج، با تلاش کارکنان و متخصصان توانمند مجتمع آغاز شده و در حال انجام است.
محسن عطارزاده خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی امسال با توکل بر عنایات خداوند در بازه زمانی 19 روزه انجام می‌شود و تاکنون با آغاز بیش از یک هفته اجرای عملیات تعمیرات اساسی، خوشبختانه 65 درصد پیشرفت فیزیکی در واحدهای مهم تعمیراتی محقق شده است.
به گفته‌ عطارزاده، مهمترین اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی از آغاز تاکنون، عملیات بازرسی در سه تیپ مشعل‌های پالایشگاه، تعویض آمین واحد تولید اتان، بازرسی‌های داخلی تجهیزات فاز پنج، انجام تعمیرات پیشگیرانه در ابزار دقیق، برق و مکانیک است.
وی  افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات روزانه با مدیران و روسای واحدهای عملیاتی، تاکنون اقدامات چشمگیری در مسیر تعمیرات اساسی حاصل شده است.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم  با اشاره به اهمیت بالای مسائل ایمنی در مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: امیدواریم در سایه‌ الطاف خداوند، عملیات تعمیرات اساسی در بازه زمانی یاد شده بدون هیچ‌گونه حادثه‌ و با رعایت دقیق مسائل ایمنی محقق شود.
ظرفیت فرودگاه‌های استان  بوشهر در راستای نشر فرهنگ انفاق استفاده می‌شود
‌احمد لطفی در نشست با مدیرکل و کارکنان شرکت هواپیمایی استان بوشهر اظهار داشت‌: استفاده  از ظرفیت دستگاه‌های اداری برای اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردم در برنامه‌های خیریه این نهاد در دستور کار قرار گرفته که برای اجرای آن در حال رایزنی با این مجموعه‌های اداری هستیم‌.
وی با اشاره به وجود 4 فرودگاه در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: 4 فرودگاه موجود در شهرهای این استان به سبب حجم قابل توجه جابه‌جایی مردم دارای ظرفیت مناسبی برای تببین برنامه‌های کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و شرکت فرودگا‌ه‌های استان بوشهر منعقد می‌شود، پیشنهاد کرد‌: استقرار یک میز کاری در فرودگاه‌های استان توسط کمیته امداد همراه با قرار دادن بروشورهایی حاوی برنامه‌های مشارکتی این نهاد در حین ارائه بلیط در دفاتر نمایندگی‌های شرکت هواپیمایی در بوشهر می‌تواند در راستای جلب نظر مسافران خیر  موثر واقع شود.
قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب شد
در حکمی از سوی مهدی یوسفی مدیر‌عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس‌، حجت‌الله فریدونی به‌عنوان قائم مقام این سازمان منصوب شد.
در متن حکم  یوسفی آمده است:
جناب آقای مهندس حجت‌الله فریدونی نظر به تعهد و تخصص و سوابق مفید و مرتبط و با عنایت به موافقت معاون محترم وزیر و مدیر‌عامل شرکت ملی نفت ایران، به‌موجب این حکم به‌عنوان "قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس" منصوب می‌شوید.
افتتاح واحد تولیدی خوراک آبزیان در ناحیه صنعتی دشتی بوشهر
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر از افتتاح واحد تولیدی خوراک آبزیان در ناحیه صنعتی دشتی با حضور معاون استاندار و برخی از مسئولان استان و شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد.
مهدی صفوی اظهار داشت: شرکت دانه گستر  در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 17 هزار میلیون ریال برای   30 نفر ایجاد اشتغال کرده و سالانه 20 هزار تن خوراک آماده برای  آبزیان در ناحیه صنعتی عربی دشتی تولید می‌کند. در حال حاضر 4 شرکت استانی در زمینه تولید خوراک آبزیان فعالیت دارند که از این تعداد 3 شرکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی را 50نفر عنوان کرد و گفت: بوشهر 10هزار هکتار سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو دارد که تاکنون 4 هزار و 500 هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده با وجود 4 شرکت فعال در استان و 10شرکت که در خارج از استان غذای میگوی مزارع پرورشی را تامین می‌کند.
1121 مسکن روستایی ویژه مددجویان استان بوشهر با مشارکت سپاه ساخته می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 267 واحد مسکونی با اعتباری به میزان 47 میلیارد و 828 میلیون ریال برای مددجویان تحت حمایت تعمیر‌، بازسازی و احداث شده است.
احمد لطفی با بیان اینکه این واحدها برای نیازمندان روستایی ساخته شده اظهار داشت: از این میزان 319 واحد مسکونی با اعتبار 17 هزار و 980 میلیون ریال در روستاها برای مددجویان ساخته شده است.
وی از ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان شهری تحت پوشش کمیته امداد بوشهر خبرداد و افزود: در سال گذشته 154 واحد مسکونی در شهرهای استان برای مددجویان این نهاد با اعتبار 154 میلیون ریال احداث شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از ساخت یک‌هزار و 121 مسکن روستایی ویژه مددجویان استان بوشهر با مشارکت سپاه خبرداد و گفت: در اجرای طرح نهضت تامین مسکن نیازمندان روستایی عملیات ساخت یک‌هزار و 121 مسکن در روستاها ویژه نیازمندان آغاز شده که تا پایان سال تحویل می‌شود.
 
ارسال دیدگاه