اهدا لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به مدیر تعاملات منطقه ویژه انرژی پارس

توسط استاندار بوشهر صورت گرفت:

اهدا لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به مدیر تعاملات منطقه ویژه انرژی پارس

پیام عسلویه: لوح تقدیر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به منظور اجرای شایسته طرح نخبه پروری در استان بوشهر از سوی استاندار بوشهر به مدیر تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اهدا شد.  به گزارش پیام عسلویه، وزیر آموزش و پرورش در این تقدیر نامه خطاب به غلامرضا زمانی آورده است: از تلاش های صادقانه شما در جهت تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی به ویژه توانمند سازی علمی دانش آموزان سال چهارم متوسطه نظری در قالب طرح نخبه پروری، کمک به طرح روستا مرکزی شهرستان های عسلویه و کنگان، هوشمند سازی 15 باب مدرسه، احداث 8 کلاس درس در قالب دو فضای آموزشی در روستاها و برگزاری کلاس های آموزشی تشکر و قدردانی می نمایم.
بر پایه این گزارش، در سال‌های اخیر تلاش بسیار زیادی برای توسعه محیط پیرامونی پارس جنوبی صورت گرفته است و طرح‌های خوبی در دست اجرا است؛ طرح نخبه‌پروری یکی از کارهای ماندگار در حوزه آموزشی در جنوب استان بوشهر است که می تواند دستاوردهای بسیار بهتری نسبت به دیگر طرح‌های عمرانی و غیره داشته باشد. ایجاد فضای مناسب برای ارتقای علمی محیط پیرامونی صنایع و توانمندسازی فرزندان این جامعه برای حضور در دانشگاه‌های معتبر کشور می‌تواند زمینه ساز تولید نیروی انسانی توانمند برای در اختیار گرفتن آینده این منطقه باشد. سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نمایندگی از مجموعه نفت در منطقه، طرح نخبه‌پروری را با برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور آغاز کرده است و علاوه بر ارائه آموزش‌ها، و برگزاری کنکورهای آزمایشی منظم در حین دوره توانسته مشاوره‌های خوبی نیز به دانش‌آموزان ارائه دهد که طی دو سال اخیر شاهد ارتقای رتبه کنکور دانش‌آموزان تحت پوشش بوده ایم. در طرح نخبه‌پروری، دانش‌آموزان با معدل بالای ۱۷ در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تحت آموزش دوره‌های آماده‌ گی کنکور قرار می‌گیرند و با استفاده از اساتید مجرب کشوری، دانش‌آموزان آموزش می‌بینند که نتیجه آن تغییرات چشمگیر در میزان قبولی دانش‌آموزان در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر است. این طرح در شهرستان‌های، کنگان، جم، عسلویه و دیر اجرا می‌شود که انتظار می‌رود شاهد تداوم و استمرار برگزاری این طرح برای دیگر مناطق جنوبی استان بوشهر باشیم.

کمک های عام المنفعه نقت در بخش آموزشی شتاب می گیرد

دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پارس در حاشیه این مراسم گفت: در راستای کمک‌های عام‌المنفعه نفت، در بخش نرم‌افزاری در زمینه آموزشی اقدامات بسیار خوبی در جنوب استان بوشهر صورت گرفته است که می‌توان به دو طرح که مقبولیت مسولین و جامعه پیرامون را تحت الشعاء قرار داده با عنوان طرح نخبه‌پروری و روستا مرکزی اشاره کرد. غلامرضا زمانی با اشاره به اینکه طرح‌های دیگری را نیز در این زمینه در دست اجرا داریم، اضافه کرد: طرح نخبه‌پروری در راستای ارتقای بنیه علمی دانش آموزان در جنوب استان برگزار شد که دانش‌آموزان با معدل بالای ۱۷ را تحت پوشش قرار داد. وی بیان کرد: این طرح را ویژه دانش‌آموزان بومی منطقه اجرا کردیم و به غیربومی‌ها اجازه حضور در این کلاس‌ها را ندادیم زیرا هدف ما این بود که افرادی آموزش ببینند که متعلق به این منطقه باشند و در آینده به این منطقه بازگردند به مردم  خود خدمت کنند. دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و ارائه مشاوره از دیگر برنامه‌ها بوده است که تلاش کردیم دانش‌اموزان را به سمت رشته‌های مورد نیاز منطقه چه در حوزه نیازهای محیط پیرامون مثل رشته های پزشکی و چه نیازهای مقطعی صنایع مستقر مسیر  هدایت را هموار کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت نفت یک سری تخصص‌ها را نیاز دارد که از خارج از استان وارد می‌شوند و نیاز است هدایت تحصیلی و مشاوره و آموزش لازم برای تامین این تخصص‌ها ارائه شود. هرچند که در این طرح هیچ گونه تعهدی در خصوص بورس در صنعت از طرف ما مد نظر نیست.
زمانی از اجرای طرح روستا مرکزی برای تسهیل حضور دانش‌آموزان روستاهای بدون مدرسه در کلاس‌های درس خبر داد و افزود: این طرح نقش مهمی در جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دارد.
وی با اشاره به نتایج طرح نخبه‌پروری گفت: ۱۲۰ نفر در سال نخست و ۳۳۲ نفر در سال دوم تحت پوشش قرار گرفتند که رتبه
‌های بی‌نظیری برای دانش‌آموزان این مناطق حاصل شد که در گذشته هیچ‌گاه در این مناطق محقق نشده بود.

حضور اساتید مجرب در طرح نخبه‌پروری

دبیر تعاملات اجتماعی منطقه ویژه پارس بیان کرد: اساتید مجرب و صاحب‌نامی را از نقاط مختلف کشور برای تدریس در دوره‌های نخبه‌پروری به منطقه آوردیم و تمام هزینه‌ها را خودمان تامین کردیم.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان را پس از قبولی در دانشگاه رها نمی‌کنیم، افزود: برای ۱۰ نفر از دانش‌آموزانی که رتبه زیر هزار داشتند بسته های حمایتی تعریف کردیم و خدمات پروازی رایگان برای رفت و آمد در اختیار این افراد قرار گرفته است.
زمانی ادامه داد: زیربنای توسعه، نفت و گاز نیست اقتصاد نیست؛ بلکه زیربنای توسعه مغزها هستند و اگر توانستیم مغزها را بزرگ و بالنده کنیم آنوقت میتوانیم ادعا کنیم به توسعه و پیشرفت واقعی دست پیدا کردیم چون انسانها اگر در مسیر درست رشد کنند مطمان منتظر جامعه ای رشد یافته و همراه با توسعه خواهیم داشت.
، وزیر آموزش و پرورش با ارسال هدایا و لوح تقدیر از مدیرعامل منطقه ویژه پارس و دبیر تعاملات اجتماعی این سازمان برای اجرای طرح نخبه‌پروری تقدیر کرد.
 
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز