باید برای بیکاری جوانان کنگانی چاره ای اندیشید

امام جمعه کنگان :

باید برای بیکاری جوانان کنگانی چاره ای اندیشید

امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: بیکاری جوانان کنگانی آرامش را از خانواده ها و مسئولان گرفته است و باید برای اشتغال آنها چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام محمود محمودی روز پنجشنبه در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسئولان و نخبگان شهرستان کنگان افزود: با وجود استقرار 60 درصدی صنعت در شهرستان کنگان، بیکاری صدها جوان بومی از جمله جمع قابل توجهی جوان تحصیل کرده جویای کار در این شهرستان زیبنده نیست.
وی اضافه کرد: مطالبه مردم شهرستانهای کنگان و عسلویه بکارگیری نیروهای بومی با اولویت جوانان شهرستان کنگان و عسلویه به صورت یک مصوبه قانونی عملیاتی است که دارای ضمانت اجرایی باشد.
محمودی با گلایه مندی از توجه نکردن به جوانان نخبه و توانمند شهرستان کنگان در مدیریت شرکت های مستقر در منطقه و نیروهای جویای کار شهرستان های میزبان صنعت بیان کرد: در مساله اشتغال در شهرستانهای میزبان صنعت، تقدم با نیروهای بومی شهرستان و بعد از آن استان بوشهر، دیگر شهرستانهای این استان است.
محمودی، به میزان بهره مندی مردم جنوب از دو در صد نفت و گاز اشاره کرد و افزود: انتظار می رود به همت دولت و مجلس لایحه ای تنظیم و اعمال شود تا سهم شهرستان هایی که متحمل خسارت و مشکلات ناشی از حضور صنعت شده اند از دو درصد نفت وگاز بیشتر شود. خرید خدمت برای بهره مندی بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی، بکارگیری پزشکان متخصص و نیز افزایش نیرو و کادر اداری در پلی کلینیک بوعلی کنگان برای شبانه روزی کردن آن از دیگر مباحث مطرح شده توسط امام جمعه کنگان در این نشست بود.
فرماندار کنگان در این نشست گفت: با وجود تلاش ها و اقدامات صورت گرفته هنوز تعداد قابل توجهی از جوانان بومی از جمله افراد تحصیل کرده و دارای مدارک معتبر فنی در این شهرستان از معضل بیکاری رنج می برند.
عبدالنبی یوسفی افزود : مهارت آموزی حلقه مفقوده بین اداره کار و مدیریت اشتغال است که باید با لحاظ جوانب قانونی زمینه حل آن فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های فراوان اجتماعی ناشی از حضور صنعت اشاره کرد و ادامه داد: نسبت جنسیتی در برخی شهرهای شهرستان 285 مرد به 180 زن و در برخی روستاهای بزرگ شهرستان این نسبت چندین برابر می شود که این یک هشدار جدی است.
فرماندار کنگان اظهارداشت: پیشگیری و حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیازمند تعریف پیوست های فرهنگی از سوی صنعت است تا با قانونی کردن آن از بار آسیب ها کاسته شود.
یوسفی با اشاره به نیمه تمام بودن ورزشگاه کارگری کنگان، بر ضرورت تکیمل آن برای استفاده کارگران و دیگر ورزشکاران تاکید کرد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: تا چهار سال آینده هشت هزار نفر نیرو در استان بوشهر آموزشهای مهارتی را فرا خواهند گرفت.
عبدالرسول کازرونی افزود: این اقدام در اجرای تفاهم نامه امضا شده میان وزیر تعاون، نماینده ریاست جمهوری و استاندار بوشهر انجام خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در سال جاری 3500 نفر در 45 حرفه تخصصی در استان بوشهر از آموزش های لازم برخوردار خواهند شد.
کازرونی گفت: همچنین بیش از 1000 نفر نیز در 19 حرفه متناسب با نیروگاه اتمی بوشهر آموزش خواهند دید.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر ادامه داد: همچنین چهار هزارو 950 نفر در 300 روستای استان از آموزش های مرتبط با مشاغل روستایی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان با هشت کارگاه آموزشی و امکانات لازم در حوزه آموزشی و خوابگاهی آماده تربیت نیروی ماهر و کارآمد است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز