لازمه رسیدن به تمدن اسلامی، توجه اساسی به مقوله ورزش است

امام جمعه بوشهر:

لازمه رسیدن به تمدن اسلامی، توجه اساسی به مقوله ورزش است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: توجه اساسی به مقوله ورزش از لازمه های اصلی برای رسیدن به آرمان ها و ارزش های تمدن اسلامی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار رئیس فدراسیون فوتبال کشور افزود: تدوین سند چشم‌انداز و نقشه راه ورزش در کشور ضروری است.
وی اضافه کرد: سند چشم‌انداز ورزش باید متناسب با ظرفیت‌های آمایشی، برش جغرافیایی و توانایی‌های منطقه‌ای و استانی تدوین شود.
صفایی بوشهری ادامه داد: نبود سند چشم انداز ورزش در کشور یکی از عواملی است که باعث می شود در رودیدادهای مهم مانند المپیک نسبت به دوره های پیشین عملکرد ضعیف تری داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: همچنین برای تحقق اندیشه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح جامع فدراسیون‌های ورزشی کشور باید در قالب سند ورزش ایران طراحی شود.
وی با بیان اینکه ورزش به مدیریت علمی و دانش بنیان نیاز جدی دارد گفت: هر دو عرصه ورزش همگانی و قهرمانی برای موفقیت نیاز اساسی به برنامه ریزی دانش بنیان دارند.
صفایی بوشهری در ارتباط با نقش ورزش اظهار کرد: ورزش نه تنها درسلامتی و نشاط بلکه در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم اثری مشهود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ورزش دوستان فروان در استان بوشهر بیان کرد: ورزش در بین مردم این استان دارای جایگاه ارزشمندی است و می طلبد که مسئولان به ورزش این استان توجه ویژه کنند.
وی تاکید کرد: داشتن یک مجتمع بزرگ ورزشی در استان بوشهر نیاز مبرم برای ورزشکاران این استان است که با توجه به ظرفیت های ورزشی این استان باید زمینه احداث آن فراهم شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز