طی ۲ سال آینده آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

طی ۲ سال آینده آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر تا ۲ نسل آینده وارد مدار تولید خواهند شد.

کیقباد یاکیده امروز در نشست با مسؤولان امور اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: طبق اعلام مدیریت منابع آب ایران استان بوشهر جزو هفت استان با کمبود آب شدید است.
وی افزود: اکنون بالغ بر 90 درصد از آب مورد نیاز استان توسط استان‌های همجوار تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: به همین منظور جهت کاهش مشکلات کم‌آبی در استان ساخت آب شیرین‌کن‌های مختلف در استان بوشهر تدوین شد.
یاکیده با بیان اینکه تاکنون مجوز 95 هزار و 500 مترمکعب آب از تاسیسات آب شیرین‌کن صادر شده است گفت: اکنون دو آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان در مدار تولید قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا دو سال آینده تمامی آب شیرین‌کن‌ها وارد مدار تولید خواهند شد.
وی با بیان اینکه هزینه تولید هر مترمکعب آب از تاسیسات آب شیرین‌کن بالغ بر 6 هزار و 200 تومان است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت برای تامین آب مشترکات استان یارانه پرداخت می‌کند این هزینه‌ها به قیمت نازل در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ادامه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مبلغ پرداختی هر مترمکعب آب  برای مشترکان استان بوشهر کمتر از 400 تومان است و مابه‌التفاوت این تعرفه را دولت به سرمایه‌گذار پرداخت می‌کند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز