جاده کمربندی کنگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

جاده کمربندی کنگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: با پیگیری ها انجام شده و تامین اعتبار لازم ، پروژه جاده کمربندی این شهر دوباره فعال شده است و پیش بینی می شود قطعه مربوط به کنگان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
عبدالنبی یوسفی در نشست شورای اداری شهرستان کنگان افزود: وزارت نفت از محل سهم 3 درصد درآمد نفت و گاز برای مناطق نفت خیز، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به شهرستانهای جنوبی استان بوشهر تخصیص داد که در صورت تایید نهایی در دولت می تواند تحولی بنیادی در عمران و توسعه این شهرستانها از جمله کنگان ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نتایج بررسی کارشناسی گمرک بندر سیراف برای احیای دوباره به هیات دولت ارائه شده است.
یوسفی درباره دانشکده فنی و حرفه ای کنگان گفت: راه اندازی این دانشکده می تواند زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و متناسب با نیاز منطقه را فراهم و در اشتغال زایی اثرگذار باشد.
فرماندار کنگان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی تکیه گاهی مطمئن برای مقام معظم رهبری و از معماران برجسته نظام دینی و عقلانیت و اعتدال گرایی بود.
یوسفی با اشاره به سالروز برجام گفت: به رغم بدعهدی آمریکا، دنیا مقابل منطق و عقلانیت ایران تعظیم کرد و با اجرای برجام که در سایه منویات و حمایت رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت و تیم مذاکره کننده انجام گرفت، علاوه بر برداشتن محدودیت های اقتصادی برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن صادرات بر واردت بودیم.
امام جمعه سیراف در این نشست گفت:حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دهنده عظمت آن مجاهد نستوه و قدرشناسی مردم از خادمان نظام بود.
حجت الاسلام محمد صادق عاشوری با اشاره به ضرورت اقدام جهادی در حوزه مسئولیت بیان کرد: مدیری که نمی تواند از عهده مسئولیت برآید، از کار خود کناره گیری کند.
وی با گلایه از کم توجهی مسئولان به شهر تاریخی سیراف خواستار احیای گمرک سیراف شد.
عاشوری گفت: بندر تاریخی و کهن سیراف در حالی از داشتن گمرک محروم است که برخی روستاها دارای گمرک هستند.
امام جمعه سیراف به موضوع قاچاق کالا اشاره و بیان کرد: به بهانه قاچاق، کالاهایی که مایحتاج مردم است را توقیف می کنند که این رویه باید اصلاح و با قاچاقچیان حقیقی برخورد شود.
عاشوری ضمن تاکید بر گرامیداشت یوم الله دهه فجر خواستار انجام اقدامات لازم برای افتتاح ساختمان درمانگاه سیراف در دهه فجر امسال شد.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمدار هوشمند و کم نظیر بود.
شیخ محمد جمالی با نکوداشت یوم الله دهه فجر افزود: حفاظت از دستاوردهای نظام و انقلاب و پیروی از منویات دینی بهترین کار برای پاس داشت خون پاک شهیدانی است که درخت انقلاب را تنومند کرده است.
رئیس شورای اسلامی بندر کنگان گفت: وضعیت فاضلاب شهری کنگان نامناسب که این امر سلامت مردم را تهدید می کند.
اکبر پاریابی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده همکاری با دستگاههای مربوط برای اجرای طرح فاضلاب های شهری کنگان است.
وی به موضوع مطالبه تکراری مردم برای احداث اسکله تجاری اشاره و بیان کرد: احداث اسکله در چند سال اخیر وعده مسئولان کشوری، استانی و محلی به مردم کنگان بوده که تا کنون در مرحله شعار باقی مانده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کنگان، همچنین بر لزوم توجه صنعت نفت به توسعه این شهرستان، اشتغال جوانان، تسریع در تکمیل جاده کمربندی و برداشتن پارازیت ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز