واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر ۱۳ درصد کاهش یافت

معاون گمرکات بوشهر:

واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر ۱۳ درصد کاهش یافت

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: میزان واردات گمرکات استان از نظر ارزش ۱۳ درصد و از نظر وزنی ۲۲ درصد کاهش یافته است.
 محمدرضا آگاهی پیش از ظهر شنبه در نشست با کارشناسان امور گمرکی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای بهبود فعالیت‌های صادراتی و وارداتی استان بوشهر گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: رتبه نخست صادرات کشور متعلق به گمرک منطقه پارس جنوبی است که در سال گذشته شاهد افزایش ۸۶ درصدی از نظر ارزش و ۹۳ درصدی از نظر وزن صادرات را در این گمرک شاهد بودیم.
آگاهی با اشاره به اینکه گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر از نظر صادراتی رتبه پانزدهم کشور را دارد، افزود: بیشترین واردات استان از این گمرک انجام می‌شود که حدود ۸۹ درصد از کل واردات استان از این گمرک انجام می‌شود.
معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به ورود یک‌ میلیون و ۱۳۷ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور طی سال قبل، ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان از نظر ارزش ۱۳ درصد و از نظر وزنی ۲۲ درصد کاهش یافته است.
وی حجم صادرات ۱۰ گمرک استان بوشهر در سال گذشته را بیش از ۳۹ میلیون تن به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: از نظر وارداتی گمرک بوشهر در رتبه پنجم کشور و گمرک گناوه در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز