تاکنون ۳۳۰۰ نفر کارورز استان بوشهر در سامانه طرح کارورزی ثبت کرده‌اند

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

تاکنون ۳۳۰۰ نفر کارورز استان بوشهر در سامانه طرح کارورزی ثبت کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون تعداد ۳ هزار و ۳۹۱ کارورز در سامانه طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند که ۷۸۵ نفر آنان واجد شرایط شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حمیدرضا پناه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و کارآفرینی استان بوشهر اجرای طرح کارورزی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر نقش مهم این طرح در اشتغال فارغ‌التحصیلان اظهار داشت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری  اجرایی شده است.
 وی با اشاره به جذب این فارغ‌التحصیلان در بنگاه‌های کسب و کار خاطر نشان کرد: جامعه هدف اجرای طرح کارورزی، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 ساله تا 32 ساله در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی هستند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه فارغ التحصیلان جویای کار با ثبت نام در سامانه کارورزی، مشمول بیمه و خدمات ویژه می‌شوند افزود: ثبت نام شدگان  ضمن اینکه تحت پوشش بیمه حوادث  قرار می‌گیرند یک سوم حداقل دستمزد از سوی دولت به آنها پرداخت می‌شود.
 پناه مهم‌ترین اهداف طرح کارورزی را افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار دانست و گفت: فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان از دیگر اهداف طرح کارورزی است.
 وی از اجرای دوره‌های کارورزی بین 4 تا شش ماه خبرداد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی دوره‌های کارورزی 4 تا 6 ماهه برای این افراد برگزار می‌کنند و افراد واجد شرایط  پس از گذراندن  دوره‌های کارورزی با تائیدیه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به بنگاه‌های اقتصادی معرفی می‌شوند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه  تاکنون بیش از 3هزار  نفر کارورز استان بوشهر در سامانه طرح کارورزی ثبت کرده‌اند خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 3 هزار و 391 کارورز در سامانه  طرح کارورزی  ثبت نام  کرده‌اند که 785 نفر آنان واجد شرایط شناخته شده‌اند.
 پناه افزود: برای  تحقق برنامه‌های  پیش‌بینی  و جذب کارورزان نیاز  به مشارکت بیشتر واحدهای  پذیرنده است که تاکنون تعداد 181 واحد پذیرنده در استان بوشهر اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز