رونمایی از «تفسیر حکمت» آیت الله حسینی بوشهری

رونمایی از «تفسیر حکمت» آیت الله حسینی بوشهری

کتاب «تفسیر حکمت» اثر جدید آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت بزرگداشت روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار سه شنبه درآیینی از رونمایی شد.

مولف این کتاب در گفت و گوی تلفنی با برگزارکنندگان این آیین گفت: سهم کتاب و کتاب خوانی در جامعه قابل قبول و مطلوب نیست و برای ارتقای این شاخص نیازمند تلاش جمعی فرهنگ دوستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود:کشوری برتر است که علم و اندیشه درآن جامعه سرآمد باشد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین روز کتاب یادآورشد: کتاب تفسیر حمکت، تفسیر قرآن کریم، جلد اول مربوط به سوره حمد است که با نگاه اخلاقی به آیات قرآن تالیف شده است.
نماینده مردم استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری اظهارداشت:درهمین راستا مجموعه سوره ها و آیات قرآنی در آینده تفسیر و در اختیار خوانندگان و اصحاب فکر و اندیشه قرار خواهد گرفت.
حسینی بوشهری ادامه داد:باید قدر نعمت الهی از فضایی که به برکت انقلاب اسلامی برای پژوهشگران و محققان فراهم شده است دانسته شود.
کتاب تفسیر حکمت توسط موسسه فرهنگی هنری انوار در تیراژ 2 هزار جلد و نرخ 250هزار ریال در کتابفروشی های سراسر کشور برای علاقه مندان به تفسیر کلام وحی قابل دسترس است.
مدیرکل امور کتابخانه های استان بوشهر نیز در این آیین گفت: جایگاه کتاب و کتابداری بین فرهیختگان همه جوامع بدلیل بستر سازی به دسترسی تمدن بشری سترگ است.
سید علی هاشمی افزود: پارسال سه هزارو 400 برنامه فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های استان بوشهر انجام شد که برگزاری جشنواره ملی رضوی با شرکت هشت هزار نفر شرکت کننده و رشد در همه شاخص های امور مرتبط با فعالیت این نهاد کارنامه درخشانی را در معرض دید قرار داده است.
وی یادآورشد: هم اینک کتابخانه های سیراف، بهمنی، شیرینو، بوشکان، بادوله، عامری، و دوراهک در این استان در دست اقدام یا جانمایی است و با احداث 23 کتابخانه دیگر در استان بوشهر سهم این استان برای دستیابی جمهوری اسلامی به ارتقای رتبه 15 جهانی تحقق می یابد.
هاشمی افزود: سه نفر از افراد مرتبط با امور کتابخانه های استان بوشهر رتبه برتر کشوری را در سالجاری کسب کرده اند.
امام جمعه کاکی نیز در این آیین گفت:کتاب محصول علمی و حافظه بشریت را نسل به نسل منتقل می کند.
حجت الاسلام محمد محمدی افزود:کتابخانه بوستان اندیشه ورزی و زیربنای توسعه همه جانبه است.
وی یادآورشد: نویسندگان با نیازسنجی و تالیف آثار کاربردی نقش مهمی در افزایش میزان سرانه مطالعه کتاب دارند.
امام جمعه کاکی گفت: بهبود وضعیت معیشت و استخدام کتابداران و ارتقای جایگاه کتابخوانی نیز در ایجاد انگیزه و خلاقیت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر است.
در آیین از خانواده های دو شهید مدافع حرم استان بوشهر محمد احمدی روشن و عبد محمد رضایی با اهد لوح سپاس قدردانی شد.
همچنین راضیه حیاتی، فائزه دانشور، زیبا باباعلی، لیلا رستمی، حمیده حسینی، فاطمه حاجب و محمد افراسیابی مسوولان کتابخانه های وحدتیه، روستای سمل، جم، براجان، گورک سادات، عالیشهر، بندر امام حسن و نیروگاه اتمی بوشهر تجلیل شدند.
ارسال دیدگاه