کل کل شهریاری و خدری بر سر لایحه مناطق آزاد

کل کل شهریاری و خدری بر سر لایحه مناطق آزاد

در جلسه روز چهارشنبه مجلس هم نمایی دیگر از چالش های نمایندگان استان آن هم در صحن علنی رونمایی شد؛ در شرایطی که می شد با هماهنگی و نشست های دوستانه، در راستای مناقع استانی از فرصت نطق در مجلس بهره برد.
ماجرا از این قرار بود که در زمان بررسی گزارش کمیسیون صنایع مجلس پیرامون قاچاق ارز، شهریاری نماینده دشتی و تنگستان طی تذکری آئین نامه ای گفت: مناطق آزاد فعلی چقدر موفق بوده اند که دنبال ایجاد 6 منطقه آزاد جدید هستیم؟
وی افزود: این مناطق به مصرف کننده ارز و واردات چمدانی مبدل شده که به نوعی شبیه قاچاق است، از این رو لایحه مناطق آزاد که در دستور کار بعدی مجلس است، باید با دقت بررسی شود.
متعاقب آن، خدری نماینده بوشهر در مجلس خواستار نطق شد و زمانی که میکروفون وی باز شد، گفت: بحث اکنون ما درباره طرح قاچاق کالاست، اما آقای شهریاری همکار ما درباره مخالفت با مناطق آزاد که دستور بعدی مجلس است، نطق مفصلی می کند که خلاف آیین نامه بود و انتظار می رفت هیات رییسه مجلس ایشان را ارشاد کنند که در موضوع صحبت نماید
متعاقبا شهریاری خواستار پاسخگویی به همکار هم استانی اش شد و گفت: جناب خدری می گوید خلاف آئین نامه صحبت کرده ام، لطفا ریاست مجلس ملاحظه کنند کجا خلاف بوده؟ اگر جناب خدری گزارش کمیسیون صنایع مجلس را ملاحظه می کرد که دستور کنونی ماست، در صفحه 9 آن آمده: عدم توسعه کمی تعداد مناطق آزاد و ویژه یکی از دلایل قاچاق می باشد، یعنی اگر این مناطق زیادتر شود، قاچاق کمتر خواهد شد، ولی ما تاکید کردیم بجای افزایش مناطق آزاد، به کیفی سازی این مناطق توجه شود تا راهکاری موثر برای مبارزه با قاچاق باشد.
مجددا خدری خواستار پاسخگویی به نماینده دشتی و تنگستان شد که لاریجانی گفت: این بحث ادامه نیابد.
با این حال، خدری با فریاد برای نطق جدیدش اصرار داشت که رییس مجلس خطاب به وی گفت: این مطلب ارتباطی به شما ندارد و در خصوص نکته ای که گفتید، پاسخی داده شد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز