اخبار اعداد

رئیس سازمان مدیریت بوشهراز آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بوشهر- شیراز تا دو ماه آینده خبر داد

اخبار اعداد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: با انتخاب پیمانکاران و تجهیز کارگاه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز، عملیات اجرایی این پروژه تا دو ماه آینده آغاز می شود.
رضا عوض‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به نتایج سرشماری سال ۹۵ در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس این سرشماری، نرخ رشد جمعیت در استان ۲.۴۱ بوده در حالی که نرخ رشد کشور ۱.۲۴ بوده است.
وی در مورد ترکیب جمعیت بوشهر بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیان داشت: ۲۶.۲ درصد از جمعیت استان بین صفر تا ۱۴ سال، ۶۹.۵ درصد جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال و ۴.۲ درصد جمعیت استان هم بیش از ۶۵ سال سن دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵، مردم استان بوشهر نسبت به سال ۹۰ شهرنشین تر شده‌اند، بیان کرد:  در حالی که در سال ۹۰، ۶۸.۳ درصد جمعیت استان شهرنشین بودند این رقم در سال ۹۵ به ۷۱.۹ درصد رسید.
عوض پور گفت: همچنین در سال ۹۰، ۴.۲ نفر جمعیت در هر خانواده بوشهری ثبت شده این رقم در سرشماری سال ۹۵ به ۳.۵ نفر در هر خانواده رسیده است.
وی در مورد وضعیت نسبت جنسیتی در استان  بوشهر تصریح کرد: در سال ۹۰ به ازای هر ۱۱۹ مرد ۱۰۰ زن وجود داشت اما این رقم در سال ۹۵ به ۱۱۴ مردم به ازای ۱۰۰ زن رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه نرخ باسوادی استان از ۸۳.۶ در سال ۹۰ به ۸۹.۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است، گفت: این رقم در کل کشور ۸۷.۶ درصد است و نشان می دهد نرخ باسوادی استان بوشهر نسبت به میانگین کشور بالاتر است.
عوض پور گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ میزان امید به زندگی در بین مردان بوشهری ۷۱ سال و زنان ۷۳.۵ سال بوده در حالی که میانگین کشوری برای مردان ۷۲.۵ و برای زنان ۷۵.۵ است.
تورم ۷.۷ درصدی در بوشهر
وی در مورد آمار نرخ تورم شهری تا پایان مرداد ماه در استان بوشهر گفت: نرخ تورم شهری در بوشهر تا پایان مرداد ماه ۷.۷ درصد بوده در حالی که این رقم در میانگین کشور ۹.۸ درصد بوده که نشان می دهد تورم در استان بوشهر از میانگین کشور هم کمتر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر ادامه داد: همچنین میانگین سطح عمومی قیمت ها در کل مناطق شهری استان بوشهر در این مدت ۵.۸ درصد افزایش داشته است یعنی سبد هزینه هر خانوار بوشهری ۵.۸ درصد گران تر شده است.
عوض پور اظهار داشت: سند توسعه برنامه ششم توسعه برای ۱۰ شهرستان استان بوشهر تدوین شده است ضمن اینکه استان بوشهر به عنوان پایلوت اجرای طرح نظام نوآوری منطقه‌ای برای برنامه ریزی توسعه علم و فناوری در کشور انتخاب شده است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تسهیلات اشتغال روستایی بیان کرد: سهمیه استان بوشهر در این بخش ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۹ میلیارد تومان آن جذب شده است و برآورد شده با این میزان تسهیلات ۱۲۷۰ شغل ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در مورد تسهیلات بخش اشتغال فراگیر هم گفت: سهمیه استان بوشهر در این بخش در مرحله اول ۹۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان آن جذب شده و برآورد می شود ۶۵۰ شغل ایجاد شود.
تکمیل طرح های عمرانی
عوض‌پور با بیان اینکه برای تکمیل طرح های عمرانی در کل کشور ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح های عمرانی در استان بوشهر هم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که شامل طرح های عمده از جمله آزادراه، راه آهن، بیمارستان و ... می شود.
وی در مورد پروژه راه آهن بوشهر – شیراز با قدردانی از پیگیری‌های ویژه استاندار و نمایندگان مردم در مجلس گفت: هم اکنون ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این طرح تامین شده است.
عوض پور ادامه داد: پیمانکاران این پروژه شامل  شرکت  توسعه راههای پارس و  آبادراهان پارس هستند و عملیات اجرایی این پروژه هم تا دو ماه آینده آغاز می شود.
وی افزود: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز یک پروژه ملی است که ۴۵۰ کیلومتر طول دارد و ۲۰۰ کیلومتر آن در استان بوشهر اجرا خواهد شد، در حالی که این پروژه فاینانس خارجی از کشور چین دارد و روال اداری آغاز به کار فاینانس خارجی زمان بر بود ما خودمان با اعتباراتی که داشتیم کار را آغاز خواهیم کرد تا زمانی که اعتبارات فاینانس هم تزریق شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه این پروژه بر اساس نرخ یوان چین حدود ۳ هزار میلیارد تومان می شود، گفت: تاکنون ۳۰ درصد تخصیص از اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومانی را دریافت کردیم و ۷۰ درصد باقی مانده هم تا آبانماه دریافت خواهیم کرد و عملیات اجرایی این پروژه را تا دو ماه آینده آغاز می کنیم.
 
فوق العاده حقوق کارمندان چهار شهر استان بوشهر پرداخت می شود
 
000/000/000/118 تومان
برای اعتبار آغاز پروژه راه آهن بوشهر – شیراز

000/000/000/200 تومان
تسهیلات اشتغال روستایی

۴۵۰ کیلومتر
طول راه آهن بوشهر به شیراز

000/000/000/94 تومان
تسهیلات بخش اشتغال فراگیر

2070
طرح نیمه تمام در استان

000/000/000/000/70 ریال
برای اجرای طرح های ملی استان بوشهر 

تورم ۷.۷ درصدی در بوشهر

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز