هیچ معروفی بالاتر از تقویت اتحاد در جامعه نیست

هیچ معروفی بالاتر از تقویت اتحاد در جامعه نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: در شرایطی که دشمنان در پی ایجاد اختلاف و فاصله انداختن بین مردم و نظام اسلامی هستند هیچ معروفی بالاتر از تقویت اتحاد و انسجام در جامعه نیست.
مجید خورشیدی در همایش طلایه‌داران تبلیغ افزود: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات کنونی جامعه فاصله گرفتن از معروف‌هاست مبلغان دینی در تبلیغ خود به بزرگترین معروف یعنی وحدت و انسجام بین مسلمین بپردازند.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم اظهارداشت: محبت مردم مومن و مسلمان به خاندان ائمه اطهار(ع) در ماه محرم به اوج می‌رسد چراکه امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا در قلوب همه مسلمانان قرار دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: بدعت‌هایی که با اهداف قیام عاشورا و ماه محرم منافات دارد باید کنار زده شود.
خورشیدی با بیان اینکه بدعت با نوآوری را دو مقوله متفاوت است تصریح کرد: بین نوآوری و بدعت مرز و حدود ظریفی وجود دارد که با بصیرت افزایی باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد تا خرافات وارد مراسم‌ها نشود.
وی افزود: سنت نیکو عزاداری قیام عاشورا قرن‌ها در قلوب مسلمانان جای دارد که سینه به سینه منتقل شده و هر سال قیام عاشورای حسینی بیشتر در دل مردم جای می‌گیرد.
خورشیدی یادآورشد:احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام عاشورای حسینی است که باید در این راستا تلاش بیشتری شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: امر به معروف در موضوعات مختلف کاربرد و نقش مهمی در جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها دارد که نادیده گرفته می‌شود.
وی افزود: محرم برای مسلمانان یک نعمت است که باید قدر آن را در ابعاد گوناگون بدانند چراکه این فلسفه قیام عاشورا در رسیدن جامعه به سعادت، کمال و پیشرفت بسیار مهم است.
خورشیدی یادآورشد:همدلی و اتحادی که در استان بوشهر وجود دارد زبا‌نزد عام و خاص شده به‌گونه‌ای که برادران اهل سنت همانند شیعیان در مراسم ماه محرم و نذورات آن را مورد توجه قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز