نسخه Pdf

آیا مسئولان اپل از انتخاب نام iPhone XR منظور خاصی داشته‌اند؟

آیا مسئولان اپل از انتخاب نام iPhone XR منظور خاصی داشته‌اند؟

مدتی است که خبرنگاران از دلیل نامگذاری iPhone XR سوال می‌کنند؛ سرانجام مسئولان اپل به این سوال پاسخ دادند.
 
شاید مانند دیگر افراد، برای شما نیز سوال باشد که حرف S در آیفون‌های 2018 چه معنایی دارد. این حرف در نسخه‌های مختلف آیفون معنای متفاوتی داشته است، اما ممکن است هنوز هم بسیاری از کاربران معن و مفهوم حرف S به کار رفته را ندانند.
هر سال شاهد این هستیم که در صف تولید محصولات با نام‌های مشخص، همیشه در چرخه‌ متناوب سخت افزاری آیفون‌های شرکت اپل، به اسم محصولات یک S اضافه می‌شود، مانند محصول iPhone 3GS که در سال  2009 عرضه شد. اما سوال این است که این S چه معنی دارد؟
بر اساس اظهارات فیلیپ شیلر، معاون ارشد شرکت اپل در زمینه بازاریابی جهانی، حروفی که شرکت اپل برای محصولاتش انتخاب می‌کند به لحاظ مفهومی با حروف مشابهی که این شرکت برای سایر محصولاتش انتخاب می‌کند، یکی نیست. این گفته شیلر شامل محصولات iphone XS و iphone XS Max امسال نیز می‌شود، اگرچه کاربران می‌دانند که حرف X به منظور دهمین سالگرد رونمایی از آیفون‌های اپل انتخاب شده است اما، استفاده از حروفی مانند S و R برای کاربران گیج کننده است.
شیلر در توضیح این‌ موضوع که استفاده از چنین حروفی برای وی چه معنایی دارند، گفت: من عاشق ماشین و هر چیز پرسرعت هستم، و حروف S و R دو حرفی هستند که برای مشخص کردن ماشین‌های مسابقه‌ای استفاده می‌شوند. (برای مثال پورشه این حروف را در مدل‌های خودروی خود استفاده می‌کند و مرسدس بنز نیز هر دو حرف S و R را در اتومبیل سری S-Class خود دارد)
گفتنی است؛ مسئولان شرکت اپل تا عرضه آیفون 5 به توضیح نام محصولات خود می‌پرداختند و دلایل انتخاب نام آن را بیان می‌کردند، اما پس از عرضه گوشی آیفون 6 دیگر این اتفاق تکرار نشد تا جایی که سال گذشته شاهد عرضه عنوان آیفون ایکس بودیم و دلیل نامگذاری آن از سوی سازندگان، سالگرد دهمین سال رونمایی از سری گوشی‌های آیفون عنوان شد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز