وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن دلوار را صادر کرد

نماینده دشتی و تنگستان:

وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن دلوار را صادر کرد

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار را صادر کرد.
سید کمال الدین شهریاری در نشست بررسی وضعیت آب در دشتی و تنگستان اظهار داشت: ۹۵ درصد آب شرب استان بوشهر از جمله شهرستان‌های دشتی و تنگستان از خارج استان تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میزان ورودی آب شرب استان بوشهر طی ۱۰ سال اخیر هیچ گونه افزایشی نداشته است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در فصل تابستان نیز حدود ۴۰ درصد حجم ورودی آب استان بوشهر کاهش می یابد.
شهریاری اضافه کرد: مردم خصوصاً اهالی روستاهای نوار ساحلی تنگستان و دشتی و بخش مرکزی تنگستان دچار بحران جدی و وضعیت اسفباری در زمینه تامین آب هستند و هر چند روز تنها دو ساعت آب در شبکه وجود دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور کاهش بحران موجود، حدود سه سال است که مجوز احداث یک دستگاه آب شیرین کن ۷۵۰۰ متر مکعبی در نوار ساحلی شهرستان تنگستان و بخش دلوار صادر شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بحران شدید آب، اعتصابات مردمی، پیگیری‌های مستمر و کلنگ‌زنی این پروژه توسط سرپرست وقت وزارت نیرو در سال گذشته هیچ اقدام موثری برای عملیات اجرایی انجام نشده است.
شهریاری تصریح کرد: انتظار ما از وزارت نیرو این بود که در زمینه اجرای این طرح مهم اقدامات لازم صورت گیرد و در مذاکرات و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته بر تسریع در اجرای این طرح تاکید داشتیم.
وی افزود: در همین راستا وزیر نیرو برای تسریع در انجام پروژه احداث آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار دستورات لازم را صادر کردند و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز