پژوهش باید با رویکرد رفع مشکلات جامعه باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

پژوهش باید با رویکرد رفع مشکلات جامعه باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر گفت: پژوهش باید با رویکرد رفع مشکلات جامعه باشد.
سعید کشمیری در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر بالینی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر ضمن تسلیت سوگواری ایام فاطمیه اظهار داشت: پژوهش‌های هدفمند موجب تولید محصول و کارآفرینی می‌شود و خوشحالیم که پژوهشگران جوان ما در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند پژوهشی در حال پیشرفتی داشته و مسیر خیلی خوبی را طی می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر تصریح کرد: عملکرد موفق مرکز پژوهشی در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در این چند سال اخیر نشان از اهتمام ویژه پژوهشگران به موضوع تحقیق و پژوهش دارد.
وی عنوان کرد: چند محصول در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به زودی وارد بازار می‌شود که یکی از آن‌ها محصولی است که باعث توقف فوری خونریزی می‌شود که در ارتش آمریکا از آن استفاده می‌شد که نمونه ایرانی آن در مرکز رشد در استان بوشهر و در شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته‌شده است و مراحل عرصه به بازار آن در حال انجام است.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز ضمن تسلیت سوگواری ایام فاطمیه گفت: این مراسم به مناسبت تجلیل از پژوهشگران بالینی در بیمارستان تدارک دیده‌ شده است که در اینجا جا دارد از حمایت‌های رییس دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری که از مرکز توسعه‌های بالینی بیمارستان به‌خوبی حمایت می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.
عاطفه اسفندیاری افزود: ما باید به پژوهش به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف و حل مشکلات نگاه کنیم نه اینکه صرفاً پژوهش را هدف قرار بدهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: برای اینکه مدیریت موفقی داشته باشیم نیاز به استفاده از شواهد و اطلاعات دقیق در تصمیم‌گیری‌های بالینی و مدیریتی داریم که این امر نیازمند به همراهی و همکاری اساتید پژوهشگر است.
اسفندیاری اظهار داشت: تعیین اولویت‌های پژوهشی و تشکیل هسته‌های مطالعاتی و پژوهشی مختلف از جمله برنامه‌های پیش رو در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز