طرح یاریگران را در مدارس استان، بجد دنبال می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

طرح یاریگران را در مدارس استان، بجد دنبال می‌کنیم

پیام عسلویه: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نگاه ویژه‌ای به تربیت‌بدنی و سلامت در مدارس استان بوشهر داریم.
علیمراد کرمی روز گذشته در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر اظهار داشت: تربیت بدنی و سلامت از وظایف خطیر و مسئولیت معاونت پرورشی و تربیت بدنی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت دیرتر از دیگر حوزه ها به آموزش و پرورش اضافه شده است، گفت: حوزه تربیت بدنی و سلامت در همین مدت، فعالیت بسیار گسترده ای در راستای تقویت نشاط، شادابی و سلامت روحی و روانی و همچنین سلامت جسمی دانش آموزان داشته است.
کرمی هزینه کردن در حوزه تربیت بدنی و سلامت را یک سرمایه گذاری مناسب دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده این نظام هستند و سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان باید مورد توجه همه مردم و مسئولان باشد.
وی با بیان اینکه طرح یاری‌گران زندگی مورد تاکید استانداری و ستاد پیشگیری از مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح یاری‌گران زندگی کمکی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد خانمان‌سوز است باید به خوبی در شهرستان‌ها و مناطق اجرایی شود و بازخوردها و پایش‌های فصلی داشته باشد.
کرمی با بیان اینکه رسالت حوزه پرورشی بر دیگر حوزه های آموزشی و پروشی ارجحیت دارد، اظهار داشت: همه واحدهای آموزش و پرورش در راستای پرورش اقدام می‌کنند تا حوزه پرورشی بتواند بهتر فعالیت‌های خود را پیش ببرد.
وی هدف آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان دانست و ادامه داد: تربیت، اداره و هدایت جریان ارتقایی رشد بشر به سوی کمال بی نهایت است و آموزش و پرورش نباید از این فرایند غافل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در موضوعات فرهنگی توجه ها معطوف به مدارس است، یادآور شد: آموزش و پرورش به دلیل نیروی انسانی مجرب با کمترین هزینه می‌تواند بهترین بازخورد را در موضوعات فرهنگی داشته باشد.
 
کرمی افزود: آموزش و پرورش در بیشتر فعالیت‌های اجتماعی نقش‌آفرین است و اگر آموزش پای کار نباشد بیشتر اقدامات در جامعه معطل می‌ماند.
وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز پرداخت و یادآور شد: با توجه به اینکه اجلاس سراسری نماز در سال جاری با رویکرد دانش آموزی برگزار می شود آموزش و پرورش استان باید با جدیت اجلاس سراسری نماز را پیش ببرد و نسبت های سال گذشته در این موضوع فعال‌تر اقدام کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آثار و مقالات دانش آموزان و فرهنگیان در بحث فراخوان نماز و مدرسه، یادواره شهدای گرانقدر انقلاب به خصوص شهدای دانش‌آموز و تدوین کتاب تخصصی شهدا از دیگر موضوعات مهمی است که در سال جاری باید مورد توجه حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان باشد.
کرمی اردوی راهیان نور را یک اردوی تفریحی، فرهنگی و زیارتی دانست و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک اقدام فرهنگی تاثیرگذار در سال جاری با همکاری سپاه پاسداران انقلاب با جدیت بیشتری برگزار می‌شود.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز