بوشهر شهری که من آرزو دارم

بوشهر شهری که من آرزو دارم

چندی است شهرداری بوشهر با عنوان «بوشهر شهر آرزوها» به میمنت یکصدو ده سالگی تاسیس بلدیه در این کهن دیار، فراخوانی را منتشر کرده است.

امید زاهد

با خود گفتم حالا که مسئولین محترم بلدیه بنا را بر آرزو و آرزوها قرار داده اند، اجازه دهید من هم به عنوان یک شهروند آرزوهایم را بازگو کنم که گفته اند «آرزو بر جوانان عیب نیست».
آرزو دارم
بوشهر در سالهای پیش رو، به عنوان نگین بنادر خلیج فارس، در ردیف مقصد اول گردشگری  قرار گیرد. بافت قدیمش احیا شود و هر دو سال با تسهیلات دولتی به مردم و مشارکت عمومی درون خانه ها را مرمت و برون و پوسته بافت را با رنگ های شاد و مفرح رنگ آمیزی نمایند.
ساحل ماسه ای دماغه شمالی و ساحل صخره ای جنوبی اش چنان تمیز و پاکیزه باشد، که زیباترین کرانه خلیج فارس به شمار رود. به طوری که اصلا نیازی به پویشی برای پاکسازی ساحل نباشد.
فنس ها و دیوار چینی ها، متوقف و همه دیوارها در شهر برداشته شوند. از جمله دیوارهای نظامی، اداره بندر و...  . همچنین باغ های قدیم و محبوس بوشهر از پس دیوارها، رها و باز زنده سازی شود و تفرجگاه مردم شهر افزایش یابد و نیروهای نظامی و تشکیلات آنان به طور کل از شهر خارج  شوند.
آرزو دارم
بوشهر، تمیزترین، شیک ترین، آبرومندترین شهر در تمامی خلیج فارس از نظر فرهنگی و رونق اقتصادی  و مبلمان شهری محسوب شود. چنانچه بخواهند در تمام بنادر شهری را مثال بزنند، تنها به نام بوشهر اکتفا کنند.
خیابان سنگی را با جابجایی پزشکان به خیابانی تازه تاسیس و یا ساخت پل ها و گذرها، در شمار خیابان های خلوت شهر محسوب بداریم و شاهد ترافیک شهری و ازدحام و سرگردانی مردم نباشیم.
آرزو دارم
با فرا رسیدن فصل تابستان با تصمیمات درست و کارشناسی واقعا از آمدن این فصل لذت ببریم. حتی برای اینکه چطور می شود از تابستان گرم و شرجی بوشهر لذت برد، در مدارس آموزش های لازم را به بچه ها یاد بدهیم. از جمله چطور شاد بودن در تابستان ها و سلامت و شاداب بودن و آموزش تغذیه مناسب داشتن در این فصل را یاد بگیریم.
در تابستان ها امکانات مفرح و رایگانی برای عموم مردم از جمله، اورژانس ساحلی، زمین های مناسب ورزش های ساحلی و نیز تفریحات دریایی ارزان قیمت، تعبیه سایبان ها، حمام و سرویس های بهداشتی مناسب و... در اختیار باشد.
به ویژه برای سالمندان تدابیر ویژه اندیشیده شود. خدمات رایگان سلامت به این عزیزان در صبح گاه ها که به ورزش و پیاده روی و شنا مشغول هستند، اختصاص یابد. پیشنهاد می شود شهرداران و اعضای بازنشسته شورای شهر سرپرستی و هماهنگی امور سالمندان را به رایگان بپذیرند و بدون هیچ مزد و منت خدمت کنند و انجمن های نیکوکاری تشکیل دهند.
آرزو دارم
سالن های سینما، تالارهای موسیقی مجلل و مجهز، پلاتوهای تئاتر و گالری های گوناگون هنری، فرهنگسراها و کتابخانه ها پویا و فعال بوده و هر روز و هر هفته و هر ماه شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری همشهریان باشد.
آرزو دارم
مناظر و المان های شهری به بهترین طراحان کشور سپرده شود و با نظر مردمی بهترین گزینه انتخاب و در نقاط مهم شهر نصب گردد.
تمامی پروژه های شهری در سه شیفت کاری منظم طبق برنامه مشغول به کار باشند و شهردار هر شب ضمن گردش در شهر شخصا بر سر پروژه ها حضور یافته و نظارت بر پیشرفت کار نماید.
آرزو دارم
پارکینگ های عمومی به وفور در عمق چند متری زمین و با طبقات گوناگون در مکان های مناسب و مختلف شهری، پاسخگوی نیاز مردم باشد.
خیابان های شهر بدون هیچ سرعت گیر و مانعی باشند و تنها پلیس شهری با نظارت دوربین با متخلفان برخورد نماید. شهر به صورت هوشمند اداره شود و حضور فیزیکی افراد نظامی در شهر به حداقل برسد.
آرزو دارم
شهر بوشهر تنها در گرانی و تورم، پا به پای پایتخت نزند و در برخورداری از امکانات شهری کمتر از پایتخت نباشد.
در پایان انتظار دارم
مردم شهر برای احقاق حقوق خودشان اصلا قانع نباشند که به هر روی بوشهر شهری است که مرکز اداری، نظامی و امنیتی و پزشکی استان بوشهر محسوب می شود و بار سنگین این تعهدات به علاوه مدیران کمتر شایسته، فرصت توسعه را از این بندر کهنسال گرفته است.
شما مردم شریف هم آرزوهای خود را بگویید، شاید مسئولین، هر یک در زمان تصدی مدیریت شهری، یک به یک آرزوها را برآورده کنند!
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز