کرونا در۴۶۰ روز گذشته با بوشهر چه کرد؟

کرونا در۴۶۰ روز گذشته با بوشهر چه کرد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در۴۶۰ روزی که از شیوع کرونا می‌گذرد،۴۱ هزار و ۹۸۹ مبتلا در استان شناسایی شدند و هزار و ۱۴۱ نفر هم فوت شده‌اند.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با ارائه گزارشی از ابتدای شیوع کرونا در استان یعنی از اسفند سال۹۸ تا ۴ خرداد ۱۴۰۰، بیان کرد: در این مدت ۴۱ هزار و ۹۸۹ مبتلا به این بیماری شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.
او ادامه داد: هزار و ۱۴۱ نفر هم در این مدت بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: در این بازه زمانی به طور میانگین روزانه ۹۱  مبتلای جدید در استان شناسایی شد و مراجعین سرپایی بیمارستان‌ها به ۱۶۸ نفر رسید.
کشمیری عنوان کرد: از اسفند سال۹۸ تا ۴ خرداد ۱۴۰۰، هر روز به طور متوسط ۴۴ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴۱ نفر نیز با حال خوب ترخیص شدند.
او همچنین گفت: در این مدت، هر روز به طور میانگین ۱۶۸ نفر در بخش‌های کووید بیمارستان‌های استان بستری می‌شدند که از این تعداد روزانه ۲۶ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان قرار می‌گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این ۴۶۰ روز از آغاز همه‌گیری کرونا روزانه بین ۲ تا ۳ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت کرده‌اند.
کشمیری افزود: با وجود اینکه شاهد چندین موج در استان بوشهر بوده‌ایم و عزیزان زیادی را از دست داده‌ایم، اما اکنون در موج چهارم تعداد موارد بستری و مبتلا در حال ثابت شدن هستند که این می‌تواند امید بخش باشد.
او مانند همیشه از مردم خواست تا پایان واکسیناسیون عمومی، همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و به مدافعان سلامت در این راه یاری رسانند.
۴۸ بستری جدید و ثبت یک فوتی کرونایی در استان بوشهر
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر  به ۲۶۵ نفر رسید.
 دکتر سعید کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۲۸ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۹ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروزیک  مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا یک خانم با ۶۳ سال سن با سابقه بیماری فشارخون و دیابت در استان بوشهر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۳۷  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۳۰  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.
وی افزود: تا کنون هزار و ۱۴۹ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۴۲ هزار و ۶۶۵ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز