استان بوشهر شایسته عنوان نخستین پایتخت قرآنی است

امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر شایسته عنوان نخستین پایتخت قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: این استان باتوجه به دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی شایسته عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در پیامی به مناسبت معرفی استان بوشهر بعنوان پایتخت قرآنی کشور افزود: قرآن کتاب معرفت، نجات و کمال انسان است که خداوند رحمان با رحمت خویش آن را به جامعه بشری از طریق پیامبر خاتم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل فرموده است.
وی بیان کرد: قرآن کتاب سعادت دنیوی و رستگاری اخروی است و تنها نسخه شفا بخش دردهای باطنی و ظاهری و فردی و اجتماعی انسان، و دیوان عرشی ایمان و جهان شناختی و رفتارهای الهی و آ​​​​​​​سمانی و مناسبات اخلاقی انسانی است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: استان ولایت‌مدار بوشهر آغاز قرن پانزدهم شمسی را با افتخار به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران آغاز می کند.
وی ادامه داد: بی تردید استان ولایت‌مدار بوشهر امروز همگام با پایتخت مبارزات ضد استعماری و همراه با پایتخت انرژی ایران بعنوان پایتخت کتاب آسمانی الهی نیز معرفی شده و با داشتن مردمانی فهیم و فرهنگی، نجیب و انقلابی، محترم و اخلاقی، مقاوم و پر بصیرت شایسته عنوان پایتخت قرآنی نیز هستند.
صفایی بوشهری اظهارکرد: بی گمان تلاش‌های عالمان بزرگ و قرآنی این استان همچون آیت الله علامه بلادی، معتقد اهرمی، محمد علی آل عصفور و سید علی نقی دشتی و دیگر پژوهشگران قرآنی، مؤسسه‌ها، کانون‌ها، مراکز قرآنی و شخصیت‌های برجسته و پیشکسوتان این کتاب مقدس مانند قاریان و اساتید و خیران امور قرآنی، روحانیت و حوزه‌های علمیه، مساجد و هیات‌های مذهبی و تلاش مردم قرآن دوستِ این استان در کسب این افتخار ارزشمند و تاریخی نقشی بسزا داشته است.
وی یادآورشد: امید می‌رود از این فرصت بی نظیر با برنامه ریزی بسیار دقیق، تلاش همه اصحاب قرآن و توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز، استان گرانقدر بوشهر و شهرستان بوشهر بتواند پایتختی شایسته و الگو برای تمام ایران و سرزمین‌های اسلامی باشد.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز