هر شعبه رأی‌گیری یک ناظر بهداشتی خواهد داشت

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:

هر شعبه رأی‌گیری یک ناظر بهداشتی خواهد داشت

خسرو دهقانی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، امسال و در این دوره از انتخابات برای نخستین بار در هر شعبه یک «ناظر بهداشتی» نیز حضور دارد تا تخلفات بهداشتی را تذکر دهد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر گفت: شیوه‌نامه بهداشتی انتخابات به ما ابلاغ شده که پیش و هنگام برگزاری انتخابات را در بر می‌گیرد.
 
خسرو دهقانی افزود: مسئولان ستاد‌های مرکزی و استانی و شخص نامزد، مسئول پیگیری رعایت این شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.
 
او با اشاره به این‌که بر اساس این شیوه‌نامه، برگزاری تجمع زیر فضا‌های بسته ممنوع است و باید در فضا‌های روباز و با جمعیت اندک برگزار شود، از نهاد‌هایی مانند اداره‌کل‌های ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش که دارای چنین مکان‌هایی هستند خواست تا آن‌ها را با هماهنگی فرمانداری‌ها در اختیار نامزد‌ها قرار دهند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: امسال ثبت اثر انگشت نداریم و کار با دستگاه احراز هویت انجام می‌شود.
 
دهقانی گفت: در روز ۲۸ خرداد ۸۵۰ شعبه رأی‌گیری ریاست‌جمهوری و ۹۰۵ صندوق رأی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا آماده دریافت رأی هم‌استانی‌ها هستند که دلیل بیشتر بودن صندوق‌های رأی شوراها، سیار بودن آن‌ها به‌ویژه در روستاهاست که تحویل عوامل اجرایی و نظارتی است.
 
او با اشاره به این‌که انتخابات در شهر بوشهر غیر از برگ رأی و شمارش آرا، به‌صورت الکترونیک است، افزود: برنامک (اپلیکیشن) «شعبه‌یاب» نیز طراحی شده که با نصب روی گوشی، نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه رأی را به کاربر نشان می‌دهد و مرم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان این‌که برای نخستین بار تخلف بهداشتی، تخلف انتخاباتی است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، امسال و در این دوره از انتخابات برای نخستین بار در هر شعبه یک «ناظر بهداشتی» نیز حضور دارد تا تخلفات بهداشتی را تذکر دهد.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز