حضور حماسی مردم صبور

حضور حماسی مردم صبور

مردمان دیار رئیسعلی دلواری و شهید نادر مهدوی همگام با ملت ایران در پای صندوق‌های رای نشان دادند که تلاش‌های دشمنان برای قهرکردن آنان با صندوق‌های رای و دفاع از جمهوریت نظام اسلامی و مردم سالاری دینی این بار هم خنثی شد و تیرشان به سنگ خورد.

به گزارش ایرنا،مردم بوشهر همچون قهرمانان این سرزمین از رئیسعلی دلواری تا شهید نادر مهدوی از کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
هرچند دشمنان این سرزمین ماه‌ها است با سیاه نمایی در تلاش برای زیر سوال بردن خدمات نظام و مایوس کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی هستند اما ملت ایران با حضور آگاهانه و با بصیرت خود همه توطئه‌های آنان را نقش برآب کردند.
انتخابات رویدادی آشنا برای هر ایرانی است و در ۴۳ سال گذشته مردم ایران با وجود همه مشکلات برای استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و تثبیت انقلاب اسلامی همواره بر خلاف میل و اراده دشمن در صحنه حاضر بوده و هستند و هیچگاه توطئه‌های آنان در کم رنگ جلوه دادن حضور مردم در این صحنه حساس کارساز نبوده‌است.
برگزاری انتخابات مهمترین نشانه مردم سالاری در هر کشور و جامعه مدعی دموکراسی است، در ایران این رویداد تاریخی به اندازه انقلاب عمر۴۳ ساله دارد و در دوره‌های مختلف به رغم خواسته دشمنان داخلی و خارجی با اقتدار در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و علاوه بر به نمایش گذاشتن همدلی و وحدت ایرانیان ناامیدی دشمن را به دنبال داشته است.
مشارکت حداکثری مردم در آزمون بزرگ انتخابات، علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار نظام و حمایت از دستاوردهای آن، لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب است که انتخابات را عرصه نمایش واقعی مردم‌سالاری دینی و اعلام وفاداری به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند.
شکست تلاش دشمن در مقابل عزم و اراده ملت ایران 
 "دشمن هر چه می‌خواهد بگوید این ما هستیم که سربلندی ایران را انتخاب کرده و حضور تک تک ما در پای صندوق‌های رای به معنی پاسداری از قطره قطره خون شهیدان است" اینها سخنان علی اسماعیلی یکی از شهروندان بوشهری است که صبح امروز به شعبه اخذ رای مسجد آذربایجانی‌ها آمده بود.
به اعتقاد این شهروند بوشهری، انتخابات تجلی اتحاد، وظیفه عمومی و همگانی و روز سرافرازی و عزتمندی ایرانیان است و امروز هر ایرانی با رای خود و سپردن کارها به افراد پاک سرشت سرنوشت سیاسی خود را برای چهار سال تعیین می‌کند.
یکی از بانوان بوشهری در حالی که فرزند خود را در آغوش گرفته بود می‌گوید: امروز بزرگترین عید و جشن ملی ایرانیان است و آمده‌ام بگویم "رای من و همه هموطنانم در بالندگی انقلاب اسلامی موثر و کارساز است".
کبری خرمایی پور معتقد است: دشمن همیشه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش‌ها کرده و نقشه‌ها کشیده اما مردم ایران هیچگاه با صندوق‌های رای که بیانگر جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است و خون‌های زیادی به پای این نظام ریخته شده قهر نمی‌کنند.
وی یادآور شد: هرچند مشکلاتی وجود دارد و مردم گله‌مند هستند اما این مشکلات به خود مردم ایران مربوط است و دشمن حق دخالت در شئون داخلی کشور را ندارد.
رای هر ایرانی پشتوانه ای برای امنیت کشور 
یک پیرمرد بوشهری درحالی که به کمک عصای خود قدم بر می‌داشت در شعبه مدرسه بنت الهدی باغ زهرا به خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای ملت ایران یادآور فتح خرمشهر است و همانطور که مردم در روزهای جنگ به عشق امام راحل و انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بودند امروز نیز به عشق شهدا و رهبر معظم انقلاب مقتدرانه در صحنه حضور دارند تا مشت محکمی به دهان یاوه گویانی که این انتخابات را تحریم کردند، بزنند.
غلامحسین درایی معتقد است که رای هر ایرانی پشتوانه‌ای برای امنیت کشور و ناامید کردن دشمنان از ضربه زدن به نظام و انقلاب است و با انتخاب فرد اصلح و توانمند فرصتی برای عبور از مشکلات در کشور فراهم می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان بوشهری نیز در حالی که صفحه آخر شناسنامه خود را به عکاس ایرنا نشان می‌دهد می‌گوید: تاکنون در همه انتخابات‌ها شرکت کرده‌ام و تا زنده هستم نیز به پاس خون شهدا و تقویت نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است، شرکت خواهم کرد.
قاسم پوربهی معتقد است: شهدا به ما آموخته‌اند که برای خدمت کردن به وطن باید تا پای جان ایستاد ما نیز امروز به پاس خون شهدا آمده‌ایم تا سهم خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کنیم.
وی اضافه می‌کند: ملت ایران از سختی‌ها و مشکلات آگاه هستند و تلاش می‌کنند با حضور به موقع خود در پای صندوق‌های رای و با انتخاب درست و اصلح شرایط بهتری را برای فرزندانمان رقم بزنیم.
این شهروند بوشهری گفت: اگر شهید قاسم سلیمانی به عنوان مرد میدان امنیت کشور را تضمین کرد امروز ما نیز با انتخاب درست خود آبادانی کشور را تضمین و ثابت می‌کنیم که این مملکت هزاران قاسم سلیمانی دارد.
 
یکی از جوانان بوشهری نیز از تریبون ایرنا در مدرسه شهید باهنر بوشهر به دشمنان این آب و خاک اینگونه پیام داد: امروز آمده‌ام بگویم نسل جوان این سرزمین بیدار است و نقشه‌های دشمن برای نسل سوم و چهارم انقلاب کارساز نیست و رئیس جمهوری آمریکا باید بداند جوانان ایرانی وامدار خون هزاران شهید و ادامه دهنده راه آنان هستند و توطئه‌های آنها راه به جایی نخواهد برد.
المیرا زاهد دوست معتقد است: خوشحالم که امروز با یک رای به جمع میلیون‌ها ایرانی پیوستم و می‌توانم به نحوی در سرنوشت خود مشارکت داشته باشم.
وی با بیان اینکه هر رای یک ایرانی سلاحی برای ضربه به دشمنان این انقلاب است گفت: جوانان ایرانی امروز ثابت کردند تابع رهبر معظم انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی هستند و اختلاف سلیقه و نظر در هر خانواده و کشوری وجود دارد.
زاهد دوست اینگونه می‌گوید: نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم به ثمر نشست و امروز نیز با حضور نسل‌های مختلف در کنار هم این پشتیبانی بعد از ۴۳ سال به خوبی به نمایش گذاشته شده و ثابت کردیم که ارادت و پشتیبانی مردم از انقلاب نه تنها گمرنگ نشده بلکه بیشتر نیز شده است.
جریان شور انتخاباتی در بوشهر
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر می‌گوید: ملاک اصلی در عرصه انتخابات حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است و مردم نباید با چشم‌پوشی از این حق قانونی، به دیگران اجازه دهند تا به جای آنها تصمیم بگیرند.
به گفته محمد تقی ایرانی، در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۱۸هزارو ۴۳۸ نفر معادل ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.
ایرانی می افزاید: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها به عنوان حقی قانونی و تکلیفی شرعی، افزود:  شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به  ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.
ایرانی اعلام کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد:  ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
ایرانی اضافه کرد: با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز