بومی سازی مبدل‌های کلیدی پالایش گاز با حمایت مجتمع پارس جنوبی

بومی سازی مبدل‌های کلیدی پالایش گاز با حمایت مجتمع پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات ساخت مبدل‌های کلیدی پالایش گاز با حمایت این مجتمع به دست توانمند متخصصان داخل کشور آغاز شده است.

احمد باهوش با بیان اینکه با اقدامات نوآورانه و حمایت از  شرکت‌های سازنده داخل می‌توان به اهداف بزرگی دست یافت، بیان کرد: عملیات ایجاد زیرساخت‌های لازم، همسو با ساخت مبدل‌های کرایوژنیک در داخل کشور با حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورده و در کوتاهترین بازه زمانی ممکن این مهم بومی‌سازی خواهد شد.
وی در بازدید میدانی از روند شروع این طرح مهم، افزود: اکنون با برنامه‌ریزی بسیار دقیق و منسجم، زیرساخت‌های لازم، تجهیزات محوری و حیاتی در جهت توسعه و ساخت این فناوری در داخل کشور استقرار یافته است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: با انجام زیرساخت‌های لازم در جهت شروع طرح ساخت مبدل‌های کرایوژنیک (کلدباکس‌های واحد بازیابی اتان) و با بهره برداری از آن، انحصار کشور‌های خارجی در تولید این تجهیز بسیار مهم پایان می‌یابد.
وی عنوان کرد: تولید و ساخت این مبدل‌های کلیدی پالایش گاز در کشور علاوه بر ارتقاء و ایجاد پایداری تولید محصول اتان به‌عنوان خوراک ورودی پتروشیمی‌ها، کشور ایران را در رده‌ی چند کشور معدود این فناوری و توسعه‌ی آن از طریق شرکت‌های دانش بنیان قرار خواهد داد.
باهوش در ادامه با اشاره به شعار رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان روند حرکتی شتابان و بسیار موفق خود را در جهت تامین و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور آغاز  کرده‌اند و مجتمع گاز پارس جنوبی  از سازندگان داخل  و دانش بنیان حمایت ویژه می‌کند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز