واگذاری اراضی به شرکت های نفتی و پتروشیمی براساس ظرفیت سنجی باشد

استاندار بوشهر:

واگذاری اراضی به شرکت های نفتی و پتروشیمی براساس ظرفیت سنجی باشد

ایرنا- استاندار بوشهر گفت: واگذاری اراضی به شرکت های نفتی و پتروشیمی در شهر های جم، کنگان، دیر وعسلویه برای اسکان کارکنان باید مبتنی بر ظرفیت سنجی جمعیتی و شهری باشد.
مصطفی سالاری درنشست بررسی شهرک های اقماری جنوب استان بوشهر افزود: سرمایه گذاری شرکت های خصوصی پتروشیمی و بخش خصوصی برای ساخت منازل مسکونی در شهرهای جنوبی با مدل مشارکت متناسب با نیاز این شهرها بطور کامل حمایت خواهد شد.
وی با اشاره به در اولویت بودن زیرساخت ها بر ساخت منازل مسکونی در شهرهای جنوبی بیان کرد: وزارت نفت و پتروشیمی های خصوصی در شهرهای همجوار صنایع نفت و گاز در شهرهای جنوبی باید نقش خود را همزمان با تامین منازل مسکونی درشهرهای میزبان درتامین زیرساخت های شهری را بطور مطلوبی ایفا کند.
سالاری تاکید کرد: ساخت و سازهای منازل مسکونی توسط شرکت های پتروشیمی و نفتی درشهرهای جنوبی استان که همجوار با صنایع هستند باید تحت نظارت دستگاه های نظارتی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.
وی با اشاره به اینکه کنگان محور توسعه در جنوب استان بوشهر است یادآور شد: کنگان با تامین زیرساخت هایی مثل آب و برق به عنوان محور توسعه شهرهای جنوبی است.
سالاری با اشاره به مشکل ترافیک سنگین بر بلوار اصلی شهر کنگان بیان کرد: احداث کمربندی شهر کنگان و اجرای شبکه های فرعی بین بلوار اصلی و کمربندی مشکل مدل ترافیکی شهر کنگان را حل خواهد کرد.
استاندار بوشهر همچنین از احداث سه هزار واحد مسکونی در قالب فاز نخست توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهر های جم و کنگان خبر داد و گفت: زیرساختهای شهری جم و کنگان متناسب با میزان اسکان نیروهای شاغل در شهرهای همجوار با تاسیسات نفت و گاز تامین خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارکرد: فرهنگ مردم بوشهر توان جذب فرهنگ های مختلف را دارد بنابراین تبعات مثبت حضور نیروهای شاغل در نفت و گاز به همراه خانواده در این مناطق به مراتب بیشتر از تبعات منفی آن است وباعث رونق مالی و سایر مسائل اجتماعی می شود.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز