«يک فنجاي چاي دبش» اثر عليرضا احمدي خرم منتشر شد

«يک فنجاي چاي دبش» اثر عليرضا احمدي خرم منتشر شد

کتاب «يک فنجان چاي دبش» اثر نويسنده ي خوش آتيه بوشهري توسط انتشارات شاخه زرين روانه بازار کتاب شد.
عليرضا احمدي خرم در گفت و گو با سيرنگ در اين ‌باره گفت: اين کتاب مجموعه‌اي از طنز نوشته ها، داستان‌هاي کوتاه و ميني مال است. جانمايه ي بيشتر اين آثار، طنز هست که در سال‌ هاي اخير به رشته تحرير درآمده‌اند. اين هنرمند استاني در ادامه اظهار داشت: زبان روايي کتاب به ويژه در بخش طنز بسيار روان و قابل فهم است. در بخش داستان‌هاي کوتاه و ميني مال ها نيز سعي شده مطالب از رواني بيش از حد که باعث تزلزل متن مي‌شوند، دور باشند.
احمدي خرم افزود : داستان‌ها گاهي پيچيدگي‌ هاي روايي دارند که در خدمت موضوع هستند و باعث گره آميز بودن متن مي‌شوند. ميني مال ‌هاي اين کتاب هم که عموماً کارکرد ويژه ي خود را دارند، در حجم بسيار کم نوشته شده و با مفاهيم مشخص و نکاتي که عمدتاً به جايگاه انسان معاصر در حوزه اخلاقيات و مفاهيم انسان ‌مدار است مي‌پردازند. وي با بيان اينکه مخاطب کتاب گروه سني خاصي نيست، افزود: هدف من از نگاشتن اين کتاب توجه مخاطب به اين موضوع است که انسان معاصر در فراز و نشيب‌هاي پيش رو "متکي و نيازمند به اخلاق و انسانيت" است و شخصيت ‌هاي داستاني کتاب بيشتر در چالش‌هايي قرار دارند که جدال‌هاي دروني براي آنان به همراه دارد و اغلب نوع مواجهه آن ها با موضوع درون‌ مايه متن است.  در بخش طنز نيز اشاره به برخي رفتارهاي ما در حوزه ي اجتماع دارد، رفتارهايي که بايد متکي به ارزش‌هاي اخلاقي و انساني باشد. نويسنده‌ي « يک فنجان چاي دبش» با اشاره به اينکه آثار اين مجموعه از سال 80 تا 94 به نگارش در آمده‌اند، خاطر نشان کرد: اميدوار هستم تجربيات من در اين کتاب قابل انتقال و همنشيني با خواننده آن باشد؛ چرا که دغدغه‌هاي دروني همه ما " چگونه زيستن و چگونه بودن " است و اين هنگامي ميسر است که با شناخت خوبي نسبت به خود، ارزش‌ها و اخلاقيات خود مان داشته باشيم.
● گفتني است مجموعه «يک فنجان چاي دبش» توسط انتشارات شاخه ي زرين منتشر شده و مجتبي دشتي زاده طراحي جلد و لادن يزدان پناهي، ويراستاري آن را بر عهده داشته‌ اند.

ارسال دیدگاه