افتتاح MRI بیمارستان سلمان فارسی در دهه فجر

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر:

افتتاح MRI بیمارستان سلمان فارسی در دهه فجر

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر می گوید: میزان استفاده بیمه شدگان از مراکز ملکی این سازمان در بوشهر بالاتر از کشور است که یک موفقیت محسوب می شود.

ابراهیم پورحکیمی در نشست خبری مشترک با مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر با بیان اینکه تامین اجتماعی استان دارای 10 مرکز درمانی ملکی است اظهار داشت: این مراکز شامل 3 بیمارستان سلمان فارسی، مهر برازجان و حضرت نبی اکرم عسلویه و مابقی هم کلینیک های سرپایی است که تمام خدمات درمانی در این مراکز رایگان است.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی استان بوشهر با 480 مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده، گفت: از نظر جمعیت تحت پوشش بیمه ای، استان سیزدهم کشور هستیم، ولی از نظر مراکز ملکی تامین اجتماعی رتبه 11 داریم که این یک نکته مثبت برای استان می باشد، چون خدمات در مراکز ملی به صورت رایگان به مردم ارائه می شود.
پورحکیمی همچنین از بالاتر بودن میزان مراجعات و بستری در مراکز ملی تامین اجتماعی بوشهر نسبت به کشور خبر داد و افزود: سال گذشته 3 میلیون و 281 مراجعه به این مراکز داشتیم که رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل تر دارد، در حالی که این رشد در کشور 5 درصد بوده است.
به گفته وی، ضریب اشغال تخت های سه بیمارستان تامین اجتماعی استان هم 100 درصد است، در حالی که در کشور 70 درصد می باشد و نشان دهنده بهره وری بالای مراکز ملکی است.
پورحکیمی افزود: سال گذشته 264 میلیارد تومان در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان هزینه شده و با طرح های جدیدی که داریم، شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.
افزایش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی
وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی این نهاد در سه سال گذشته از 164 تخت به 250 تخت افزایش یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: طی دولت یازدهم با سرمایه گذاری صورت گرفته، 54 تخت به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، 10 تخت به بیمارستان مهر برازجان و 32 تخت بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه راه اندازی شده است.
افتتاح MRI و توسعه بیمارستان سلمان فارسی
پورحکیمی درباره پروژه های در دست اجرا هم اظهار داشت: دستگاه ام.آر.آی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر که از پیشرفته ترین ها در کشور می باشد با اعتبار 9 میلیارد تومان خریداری شده و در دهه فجر رسما به بهره برداری می رسد.
وی افتتاح سی.تی.اسکن جدید بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، 25 تخت جدید بستری بیمارستان و 6 تخت ویژه نوزادان (NICU) از برنامه‌های افتتاح در دهه مبارک فجر دانست. همچنین دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال استان در بیمارستان سلمان فارسی در آستانه راه اندازی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر از نوسازی ناوگان‌های آمبولانسی بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر خبر داد و افزود: 6 آمبولانس جدید و پیشرفته در بیمارستان سلمان فارسی و 3 دستگاه هم در بیمارستان عسلویه فعال شده است.
خبر جدید از زایشگاه عسلویه و درمانگاه گناوه
پورحکیمی همچنین با اشاره به نصب تجهیزات زایشگاه و بخش نوزادان بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه گفت: این بخش تا پایان سال به بهره برداری می رسد، همچنین درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی گناوه تا پایان سال شبانه روزی می شود.
توسعه بیمارستان مهر برازجان
مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پاسخ به سوالی درباره تک تخصصی بودن بیمارستان مهر برازجان (زنان و زایمان) و ضرورت ایجاد بخش های دیگر در آن گفت: طرح توسعه و جنرال کردن بیمارستان مذکور در دستور کار سال 96 است و اخیرا هم هیاتی از مرکز برای این منظور از بیمارستان بازدید کرده اند.
ساختمان ملکی برای درمانگاه سه شهرستان
وی با اشاره به نارضایتی ها از کمبود فضای مراجعان و پزشکان در درمانگاه برازجان گفت: این محل بهترین محلی بوده که در این شهر پیدا و اجاره کرده ایم، اما اتفاق خوب این می باشد که ساختمان جدید در حال ساخت است.
 وی همچنین از برنامه ریزی برای ملکی شدن ساختمان های درمانگاه جم و دیر خبر داد و گفت: برای درمانگاه خورموج هم تلاش داریم ساختمانی اجاره و تا پایان سال آن را راه اندازی کنیم.
به گفته وی، فعلا شهرستان های دشتی، تنگستان فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی می باشند.
نوبت دهی دشوار دندانپزشکان تامین اجتماعی
یکی از سوالات در این نشست خبری پیرامون دشواری های نوبت دهی برخی پزشکان متخصص کلینیک مبعث بوشهر خصوصا دندانپزشکی بود.
دکتر پورحکیمی گفت: واقعیت این است که دندانپزشکی به عنوان یک خدمت گران قیمت باعث شده بیشتر مراجعات به مراکز ملکی باشد که به صورت رایگان خدمات دهی می کند، ضمن اینکه تعداد دندانپزشکان آن به 6 نفر افزایش یافته و دو شیفت شده، ولی هرچه این بخش توسعه یابد، به دلیل مراجعات زیاد، انتظار برای گرفتن نوبت پزشکان طولانی است.
وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت توسعه کلینیک مبعث بوشهر اظهار داشت: کوبیدن و ساخت مجدد آن منجر به تعطیلی این مرکز درمانی برای حداقل دو سال می شود که این اقدام نیازمند محل جایگزین است، از این رو هنوز نتوانسته ایم اقدامی برای ساخت مجدد آن در چند طبقه انجام دهیم.
معاون درمان تامین اجتماعی استان در پایان تاکید کرد: هرچند از نظر استانداردهای درمانی فاصله داریم، ولی طی سال های اخیر تحولات و حرکت های خوبی برای افزایش امکانات و خصوصا مراکز ملکی تامین اجتماعی در استان برداشته شده که نوید خدمات دهی بهتری به بیمه شدگان می دهد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز