دولت به دنبال فضای بسته رسانه ای نیست

معاون استانداری بوشهر:

دولت به دنبال فضای بسته رسانه ای نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهرگفت: ارائه لایحه دسترسی به اطلاعات آزاد به مجلس و تبدیل آن به قانون توسط نمایندگان بیانگر این است که دولت به دنبال فضای بسته رسانه ای نیست.
عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: دسترسی آحاد مردم به اطلاعات اقدامی است که در کشورهای پیشرفته و متمدن انجام می شود و انجام این مهم در دولت تدبیر و امید بیانگر اهتمام دولت به فضای باز رسانه ای است.
وی تصریح کرد: همچنین ارائه منشور حقوق شهروندی نیز از دیگر اقدام های مثبت دولت در راستای دفاع، تکریم و حرمت به حقوق مردم است.
گراوند اظهار کرد: با وجود موانع و محدودیتهای فراروی دولت اما در سه سال گذشته اقدام های خوبی در بخش های زیرساختی و توسعه ای انجام شده است که به درستی منعکس نشده است.
وی گفت: به دلیل منعکس نکردن اقدام های دولت این تصور در جامعه ایجاد شده است که دولت تنها در بحث به فرجام رسیدن برجام موفق بوده است این درحالی است که در حوزه اجرایی و توسعه ای نیز گامهای سترگی برداشته شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: دولت در بیان عملکرد خود به دنبال گزافه گویی نیست بلکه هرآنچه انجام شده اگر به درستی در اختیار افکار عمومی قرار گیرد کارآمدی نظام بیشتر متبلور خواهد شد.
گراوند اظهار کرد: تلاش برای رسانه ای کردن اقدام های انجام نشده بزرگترین آفت و سرمایه سوز در حوزه اعتماد افکار عمومی است که دولت به جد از این موضوع پرهیز دارد و معتقد است صادقانه اقدام های انجام شده و مشکلات فرارو باید برای مردم بعنوان صاحبان اصلی نظام مطرح شود.
وی یادآورشد: در حوزه کارهای مثبت انجام شده همه فعالان رسانه ای و روابط عمومی ها رسالت شرعی دارند چرا که انعکاس اقدام ها باعث ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و مربوط به کلیت نظام است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: در دفاع و بیان عملکرد دولت همه دستگاههای اجرایی مکلف هستند با رسانه ها همکاری لازم را انجام دهند.
گراوند افزود: طرح تحول نظام سلامت یکی از توفیق های دولت تدبیر و امید است که باعث شده بسیاری از نگرانیهای مردم که حتی در گذشته مجبور به فروش خانه و ماشین خود بودند در حوزه درمان برطرف شد.
وی بروز و ظهور شبکه های اجتماعی را فرصتی برای دسترسی مردم به اطلاعات و تولید اخبار دانست و گفت: از این فرصت باید برای انعکاس فعالیتهای دولت و کارآمدی نظام بیشترین استفاده را انجام داد.
گراوند بیان کرد: در زمان حاضر گرایش مردم به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی حتی از رسانه های دیداری و شنیداری در جذب مخاطب بیشتر است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز