شتاب رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی

رئیس کل دادگستری بوشهر خبر داد :

شتاب رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با همت دستگاه قضایی و همکاری مردم و مسئولان رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی این استان شتاب خوبی گرفته و مشکلات به حداقل رسیده است.

علی جمادی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کنگان افزود: تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی با حفظ کیفیت و دقت در کار، اولویت مهم دستگاه قضایی در استان بوشهر است.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم بیان کرد: همه دستگاه ها و حتی مردم باید تلاش کنند با همکاری و همدلی زمینه را برای پیشگیری از جرم فراهم کنند.
جمادی با اشاره به اهمیت شهرستان های کنگان و عسلویه به لحاظ حضور صنعت ادامه داد: ضریب امنیت در 2شهرستان مهم و صنعتی کنگان و عسلویه بالاست و این حاصل همیاری مردم، همدلی مسئولان و تلاش مستمر و شبانه روزی سیستم قضایی و امنیتی است.
وی ضمن تشکر از تلاش های چندین ساله رئیس سابق دادگستری کنگان گفت: امیدواریم رئیس جدید این دادگستری بتواند با حفظ استقلال دستگاه قضا و در سایه تعامل با مردم و مسئولان وظایف محوله را انجام دهد.
امام جمعه کنگان گفت: حضور آیت الله آملی لاریجانی به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط در راس دستگاه قضا از افتخارات قوه قضائیه در نظام اسلامی است.
حجت الاسلام محمود محمودی با استناد به آیات و روایات و نیز مستنداتی از قانون اساسی به جایگاه قاضی و اهمیت قضاوت اشاره و با تاکید بر ضرورت دانش افزایی در دستگاه قضایی بیان کرد: به روز شدن دانش قضات و نو شدن دانش قضایی ضرورت است.
وی افزود: مشورت های دلسوزانه و خیرخواهانه، پرهیز از شتابزدگی در سیستم قضایی و لزوم مراقبت از توطئه های دشمن در مورد تضعیف سیستم قضایی از دیگر مواردی است که قضات باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
فرماندار کنگان گفت: به برکت تلاش سیستم قضایی و دیگر اعضای شورای تامین و همیاری مردم، شهرستان صنعتی و مهم کنگان اکنون از امن ترین نقاط استان و کشور است.
عبدالنبی یوسفی افزود: امنیت یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت جامعه است که باید همه قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.
وی از تلاش و همت همه سیستم قضایی، امینتی و انتظامی شهرستان کنگان در تامین امنیت و رسیدگی به دعاوی حقوق بویژه در حوزه صنعت و حل مشکلات جامعه کارگری تشکر کرد.
رئیس سابق دادگستری کنگان گفت: ماهانه 170 پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.
شعبان کاویان پور با بیان اینکه رسیدگی به پرونده ها با نهایت دقت همراه است بیان کرد: چند پرونده ای که به دیوان عدالت اداری ارجاع شده بود، احکام صادره مورد تایید این دیوان قرار گرفت و این خود نشان از سلامت و دقت بالای قضاوت در این مجموعه قضایی دارد.
رئیس جدید دادگستری و دادستان سابق کنگان گفت: برخورد قاطع با جرائم بویژه قاچاق یکی از اقدامات مهم در 16 ماه مسئولیت ام در دادستانی است، به گونه ای که با تلاش ماموران انتظامی و نیروهای امنیتی میزان کشفیات در این مدت مشابه سه دهه گذشته بوده است.
کیامرث شفیعی، مبارزه جدی با مفاسدی چون زمین خواری و کوه خواری و تعرضات به اموال عمومی، تامین نظم و امنیت در مراسم ملی و مذهبی، سامان دهی مناقشات در حوزه کارگری و شرکت ها، صدور چندین دستور قضایی در حوزه ایمنی و بهداشت محیط در حوزه صنعت، تامین امنیت در انتخابات، مختومه کردن افزون بر 6 هزار پرونده در دادسرا و جلوگیری از شکل گیری جرائم خشن را از مهمترین اقدامات در حوزه مسئولیت های دادستان کنگان عنوان کرد.
وی، تلاش برای کاهش اطاله دادرسی، توسعه آموزش در شوراهای حل اختلاف، تامین نیروی انسانی در سیستم قضایی، حفظ امنیت پایدار و کمک به پیشگیری از جرم را از مهمترین اولویت های کاری خود در مسئولیت جدید عنوان کرد.
در این آیین ضمن تقدیر از تلاش های شعبان کاویان پور رییس سابق دادگستری کنگان، با حکم آیت الله آملی لاریجانی کیامرث شفیعی به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان منصوب و معرفی شد
...................
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز