مصوبه پایان کار میگلی‌نژاد وجاهت قانونی ندارد

واکنش شهرداری بوشهر درباره تصمیم شورا:

مصوبه پایان کار میگلی‌نژاد وجاهت قانونی ندارد

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر نسبت به تصمیم اخیر شورای اسلامی شهر بوشهر واکنش نشان داد .

این مدیریت در نامه ای به رسانه ها مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر بوشهر پیرامون عدم احراز صلاحیت میگلی نژاد را فاقد وجاهت قانونی دانست . در این نامه آمده است :
نظر به جلسه فوق العاده شنبه مورخ 20 آبان 1396 شورای اسلامی شهر بوشهر پیرامون بررسی وضعیت ایثارگری جناب      میگلی نژاد شهردار بندر بوشهر و تصمیم شورا در خصوص عدم احراز شرایط ایثار گری شهردار برای ادامه خدمت ایشان    شایسته است موارد ی به شرح ذیل  به همراه مستندات به استحضار مردم شریف و آگاه بوشهر رسانده شود: 
 
1. جناب میگلی نژاد حضور در جبهه های هشت سال دفاع مقدس را تکلیف شرعی خود دانسته و تا کنون هم در هیچ جایگاهی این موضوع را مطرح نکرده اند و قائل به استفاده از مزایای  آن حتی به عنوان نام جانباز بر خود  نبوده اند. چرا که این را عهدی میان خود و خدای خویش در پاسداشت از سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانسته اند اما امروز در قبال مصوبه ی اخیر مجلس شورای اسلامي و به منظور تکلیفی دیگر در عرصه ی خدمت صادقانه به شهروندان، نا گزیر به ارائه و انتشار مستندات آن شده اند.
 
2. بدون شک مرجع تایید هر گونه مستندات جانبازی و ایثارگری نامبرده در حوزه ی اختیارات و وظایف  اداره کل بنیاد شهید می باشد که در این خصوص مستند به نامه ی شماره ی 1911/820/6020 مورخ 20/8/96 به همراه پنج برگ مدارک مجروحیت و جانبازی جناب میگلی نژاد از سوی بنیاد شهید شهرستان بوشهر به شورای اسلامی شهر بوشهر ارسال گرديده است. حال سوال این است که اعضای محترم شواری اسلامی شهر بوشهر با توجه به تائیدیه ی مرجع ذی صلاح در خصوص ایثار گری و جانبازی شهردار و ارائه مستندات لازم چگونه شرایط ایثار گری ایشان را احراز ننموده اند و ایشان را مشمول این بند از قانون ندانسته اند؟
 
3. اسناد مجروحیت و جانبازی ایشان در عملیات شکست حصر آبادان در سال 1360 در پاسخ به استعلام  مورخ 23/3/90 بنیاد شهید شهرستان بوشهر طی نامه ی شماره ی 4520 و همچنین نامه ی شماره 8519 مورخ 16/8/96 از سوی بیمارستان حاجیه نرگس بندر ماهشر به همراه رونوشت برابر اصل دو برگ از دفتر ثبت اسامی مجروحین جنگ تحمیلی به انضمام نامه ی تائیدیه ی بنیاد شهید شهرستان بوشهر در خصوص ایثار گری و جانبازی جناب میگلی نژاد به شورای محترم اسلامی شهر بوشهر ارسال گردیده است. 
 
4. به استناد نامه ی شماره ی 132791 مورخ 16/8/96 معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به استانداران سراسر کشور در اجرای تفسیر قانون استفساریه  تبصره ی 1 قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و مستند به بند های (الف) و (د) ذیل تبصره ی 4 بند 1 ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 با اصلاحات بعدی شوراها مکلف به جمع بندی مستندات و ارسال آن ها به مرجع صدور حکم ( وزارت کشور ) می باشند و در این خصوص اختیار خاتمه ی کار شهرداران مشمول این قانون را ندارند. لذا رای گیری عدم  احراز صلاحیت جناب شهردار دارای وجاهت قانونی نبوده و  شکل قانونی این امر  رعایت نشده است و تشخیص احراز ایشان برای ادامه خدمت در سمت شهردار بندر بوشهر از حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر بوشهر نمی باشد. 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز