قبای نیروهای بومی برای شهرداری عسلویه تنگ نیست

یادداشت

قبای نیروهای بومی برای شهرداری عسلویه تنگ نیست

از بدو تاسیس شهرداری در شهرهای عسلویه ونخل تقی شوراهای اسلامی دراین دو شهر بنا به شرایط وحسب ضرورت برای سپردن سکان شهرداری به سراغ افرادی خارج از شهرهای خود رفتند وافرادی را انتخاب و به این سمت گماردند که درمقاطع مختلف توانستندبا انجام فعالیت هایی درجهت توسعه وگسترش خدمات شهری تلاش کنند وسیمای دو روستای عسلویه ونخل تقی را به یک شهرامروزی تبدیل نمایند.

حسین لاری

 ابن شهرداران علیرغم  تلاش های ارزنده و تاثیرگذارخود برای تغییرسیمای ظاهری شهرها نتوانستند این دو بندر مهم در کنارقطب عظیم اقتصادی انرژی پارس جنوبی ودر نقطه تلاقی سه استان فارس و هرمزگان و بوشهر با جاذبه های گردشگری صنعتی و همجواری با پارک ملی نایبند وسیراف کهن به نمادی چشم نواز برای هموطنانمان درجای جای ایران اسلامی تبدیل کنند.
درکنار این نقیصه بی برنامه گی وآزمون و خطاهای مدیریت شهری  بار مالی زیاد نیز بر شهر تحمیل کرد و درآمدهای خوب ونجومی شهرداری ها به مدد ارزش افزوده وآلایندگی به سمت سرمایه گذاری جهت کسب درآمدهای پایدار هدایت نشدو پول به سرعت خرج شد و حتی شهرداری ها بدهکار نیز شدند.
با تغییرات در درآمد ارزش افزوده براساس برنامه ششم توسعه شهرداری ها ودهیاری ها بخش عظیمی از درآمدهای خود را از دست دادند و کیسه شهرداران ودهیاران خالی شد و این روزها شهرداری ودهیاری ها حال خوشی ندارند و مجبورند بخشی از هزینه های خودرا کاهش دهند.
شهرداری عسلویه براساس اعلام شورای شهر دوره پنجم میلیاردها بدهی دارد و حال وروز خوشی ندارد و شهردار منتخب شورای پنجم پس از مدت کوتاهی خدمت در کسوت شهرداری چون توان حل مشکلات شهرداری به خصوصی این بدهی کلان را نداشت استفعا کرد و عطای شهرداری عسلویه را به لقایش بخشید ورفت.
ابن روزها شورای شهر عسلویه درتلاش است تا شهردار جدیدی برای عسلویه انتخاب نماید این درحالی است که درحال حاضر دست شورا برای گماردن فردی با تجربه و سابقه مدیریت شهری برای شهرداری عسلویه خالی است و افرادی که دراین زمینه تجاربی داشتند بر کرسی شهرداری های شهرهای مختلف استان تکیه زدند و شورا ناچار است گزینه های درجه 2 و 3 را انتخاب نماید که روزمه های درخشانی ندارند و قطعا مدیرانی با ریسک بالا خواهند بود که امور را با آزمون خطا انجام خواهند داد.
با این تفاصیل حال که قرار است سکان شهر بدست چنین مدیرانی سپرده شود چرا به نیروهای بومی شهرستان خود اعتماد نکنیم و امورات شهر را دست فرزندان خودمان نسپاریم کارمتدان برجسته شهرداری ها ، دهیاران توانمند وبا کارنامه درخشان برخی روسناها کارمندان تحصیلکرده وبا سابقه مدیریت درسایر ادارات و .... می توانند به عنوان شهردار انتخاب شوند تا با پشتکار دلسوزی و همدلی مردم ومسئولین وجلب کمک های نهادهای مختلف کشتی به گل نشسته شهرداری عسلویه را به ساحل برساند.
شورای اسلامی پنجم عسلویه دربرابر آزمونی سخت قرار گرفته است امید است بتواند از این عرصه سربلند بیرون بیاید بیاییم یک بار برای همیشه به فرزندان بومی خود بها بدهیم و عصا به دست درسایر شهرهای استان به دنبال شهردار نگردیم.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز