شمار سمن ها در کشور 20 برابر شد

شمار سمن ها در کشور 20 برابر شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: شمار سازمان های مردم نهاد (سمن ها) کشور در سال 1392 کمتر از 100 تشکل بود که با افزایش 20 برابری اکنون به 2 هزار سمن رسیده است.
مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح های ورزشی استان بوشهر در عسلویه افزود: با تحقق این مهم زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم بویژه جوانان برای شتاب بخشی به حرکت چرخ توسعه کشور فراهم شده است.
وی بیان کرد: باید همه جوانان فعال در سمن ها توانمندسازی تا مدیران اجرایی آینده کشور از بین آنها انتخاب شوند.
سلطانی فر ادامه داد: هر نظامی که توانسته عرصه مشارکت مردم را در امور مختلف فراهم کند پایه های امنیت، آرامش و ثبات خود را تحکیم بخشیده است.
وی گفت: مهم ترین ابزار مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد است که نقش قابل توجهی در توانمندسازی سرمایه های انسانی کشور فراهم می کنند.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت زیرساخت های ورزشی استان بوشهر گفت: در دولت دوازدهم عمده روستاهای این استان از زمین چمن مینی فوتبال برخوردار شدند.
وی افزود: در شاخص برخورداری از سایر اماکن ورزشی نیز استان بوشهر روند توسعه ای مطلوبی را به خود اختصاص داده است.
سلطانی فر ادامه داد: استان بوشهر در حوزه میزبانی رقابت های ملی و بین المللی زیرساخت های بسیار خوبی دارد که وزارت ورزش و و جوانان برای تحقق این مهم اهتمام ویژه دارد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استان بوشهر با برخورداری از شرایط مساعد آب و هوایی در فصل های پاییز و زمستان می تواند میزبان رقابت های بین المللی در چندین رشته ورزشی باشد.
وی گفت: در این ارتباط در نخستین نشست با روسای فدراسیون ها موضوع میزبانی بوشهر برای رقابت های بین المللی مورد تاکید قرار می گیرد.
سلطانی فر با حضور در خانه جوانان شهرستان عسلویه این مرکز و همزمان با آن11 طرح دیگر شامل خانه های جوانان جم و انارستان، سالن ورزشی روستاهای عالی حسینی، بندر رستمی و دورودگاه، روشنایی ورزشگاه های دویره، دیلم و کاکی، 2 زمین چمن مصنوعی در شیرینو و بیدخون استان بوشهر را افتتاح کرد.
برای اجرای این طرح‌ها 172 میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی بهارستان جم، سکوی تماشاگران ورزشگاه کنگان، زمین فوتبال روستای پرک کنگان، پیست تارتان ورزشگاه تختی برازجان و خوابگاه ورزشکاران خورموج استان بوشهر با اعتبار 100میلیارد ریال آغاز شد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز