شهردار جدید بوشهر تا آخر هفته انتخاب می‌شود

رییس شورای شهر:

شهردار جدید بوشهر تا آخر هفته انتخاب می‌شود

رییس شورای شهر بوشهر گفت: تا پایان هفته شهردار منتخب بوشهر تعیین و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی خواهد شد.
ابوذر دهدار در نشست علنی شورای شهر ادامه داد: با توجه به عدم صدور حکم برای دو شهردار منتخب قبل، برای اینکه پروسه انتخاب شهردار مرکز استان بیش از این کش دار نشود، درخصوص گزینه های پیشنهادی اعضا برای شهرداری، نظر مشورتی مجموعه های ذیصلاح و نظارتی استان را کسب کرده و طی هفته جاری شهردار جدید انتخاب می شود.
وی ادامه داد: اگر فردی در بین گزینه های نهایی شهرداری بندر بوشهر نباشد، به این معنا نیست که نتوانسته نظر مشورتی نهادهای نظارتی برای احراز صلاحیت را کسب کند بلکه امکان دارد نهادهای نظارتی، دیدگاه مشورتی برای احراز صلاحیت را به ما اعلام کنند، اما این فرد سایر ویژگی های انتخاب شهردار از جمله صلاحیت های تخصصی و مدرک تحصیلی مرتبط را نداشته باشد.
دهدار با بیان اینکه اخیرا در برخی گروههای فضای مجازی، کسب نظر از دستگاههای نظارتی درباره گزینه های شهرداری را ناشی از عدم استقلال شورای شهر دانسته اند، گفت: کسب نظر این نهادها جنبه مشورتی دارد تا روال صدور حکم شهردار منتخب طولانی نشود و این به معنای کاهش اختیارات شورای شهر نیست.
وی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر عدم شرکت هر عضو شورا در جلسه انتخاب شهردار بیان کرد: در صورتی که هر عضو شورا بدون دلیل و صرفا برای آبستراکسیون و از حدنصاب انداختن اکثریت، اقدام به غیبت کند، ضوابط قانونی درباره وی اجرایی و به مراجع نظارتی درخصوص وضعیت عضویتش معرفی خواهد شد.
گفتنی است اخیرا اعضای شورای شهر 18 گزینه برای شهرداری معرفی کرده اند که جهت بررسی اولیه به دستگاههای نظارتی ارسال شده است
از آبان ماه سال گذشته و در پی پایان کار میگلی نژاد به دلیل بازنشستگی، شهرداری مرکز استان بوشهر به صورت سرپرستی اداره می شود و نبی الله دهقانی و یونس خسروانی دو شهردار منتخب این شورا نیز نتوانستند حکم خود را از وزارت کشور بگیرند.
اکنون باید منتظر ماند و دید شورای پنجم بوشهر برای چهارمین بار به کدام گزینه اعتماد خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز