درخشش «بنگ» بوشهری‌ها در شهرکرد

درخشش «بنگ» بوشهری‌ها در شهرکرد

پیام عسلویه: قطعه موسیقایی «بُنگ» (به معنی بانگ و فریاد با لهجه بوشهری) کار بهروز شریفیان به عنوان بهترین اثر جذاب بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها معرفی شد.
شریفیان که موفق به کسب دیپلم افتخار در بخش اصلی موسیقی محلی این جشنواره شده است، در گفتگو با پیام عسلویه درباره این قطعه گفت: حدود یک سال پیش این قطعه را ساختم و درواقع نخستین قطعه مستقل من است که کار تنظیم و آهنگسازی آن را انجام داده ام.
این هنرمند که حدود 7 سال است در ژانر موسیقی محلی کار می کند در ادامه به حال و هوای احساساتی که بر این قطعه حاکم است و نیز نام آن اشاره کرد: می دانید که «فریاد» با «داد» معنای متفاوتی دارد و در هنر، چیزی فراتر از داد است و از عمق وجود شخص بیرون می آید.
بهروز شریفیان ادامه می دهد: در موسیقی محلی به دنبال خلق ایده ها و کارهای نو هستم. بنابراین احساس می کردم باید کاری انجام دهم که حس و حال درونی خودم را داشته باشد.
خالق «بنگ» معتقد است از هر گوشه موسیقی محلی می توان یک کار نو و اثر جدید خلق کرد و هر هنرمندی می تواند با سلیقه ای که دارد، این کار را انجام دهد.
او امیدوار است همان گونه که ایده ها و تکرار به کار گرفته شده در این قطعه برای خودش جذابیت دارد، مخاطب را نیز اغنا و جذب کند.
بهروز شریفیان در بخش دیگری از این گفتگو به وضعیت موسیقی محلی اشاره می‌کند و می گوید: درست است که جامعه و مسئولان باید از این نوع موسیقی حمایت کنند اما نوع نگاه موزیسین ها به موسیقی محلی نیز بسیار تاثیرگذار است چراکه این نوع از موسیقی بسیار وسیع است که با کمی خلاقیت می توان آن را از یک موسیقی ساده به یک اثر جذاب تبدیل کرد. فکر می کنم موزیسین ها بر ترکیب بندی موسیقی محلی بسیار تاثیرگذار هستند.
شریفیان ادامه می دهد: مسئولیت بخشی از وضعیت حاکم بر موسیقی محلی برعهده کم کاری موزیسین های این نوع موسیقی است. ترکیبی که بیست سال است، شنیده و تکرار شده دیگر برای مخاطب جذابیتی ندارد. هنر ما این است که بتوانیم از این ترکیب تکراری به نحو مطلوب استفاده و با نگاهی نو و خلاقانه آن را جذاب کنیم.
این جشنواره کشوری از سوم شهریور در چغاخور شهرکرد استان چهار محال بختیاری آغاز شد و پنجم شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
...........................................................................................................

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز