فرهنگ نماز در بین سواد آموزان گسترش می‌یابد

معاون سوادآموزی استان بوشهر:

فرهنگ نماز در بین سواد آموزان گسترش می‌یابد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش نماز به نوسوادان در استان بوشهر گسترش می‌یابد.
غلامرضا دانش‌فر در مراسم اختتامیه اجرای طرح آموزش عملی نماز ویژه آموزش دهندگان سوادآموزی در بندر دیر اظهار داشت: با استقبال خوبی که از اجرای مرحله دوم طرح نماز در دو شهرستان دشتستان و دیر شده بیش از ۱۵۰نفر از آموزش دهندگان سواد آموزی در  این کلاس ها شرکت کرده‌اند.
معاون سواد آموزی استان با بیان اینکه تکرار ۹۸ مرتبه کلمه نماز در قرآن کریم نشان از تاثیر و اهمیت ویژه این فریضه در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد، افزود: باید نهایت دقت به عمل آید تا اجرای طرح آموزش عملی نماز  برای آموزش هزار و ۵۰۰ نفر سوادآموزی در استان به درستی و مفید واقع شود.
وی برای اجرای هرچه موفق تر مرحله دوم طرح «نماز کلید بهشت» همه دستگاه ها در استان را به یاری و مشارکت طلبید و بیان داشت: گسترش فرهنگ نماز در بین سواد آموزان  مستلزم بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است؛ بنابراین انتظار ما این است همه به کمک سواد آموزی بیایند.
دانش‌فر فعالیت آموزش نماز در بین سوادآموزان مستمر دانست و تاکید کرد: آموزش نماز بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در هر یک از دوره‌های مختلف سوادی است اما اجرای مرحله دوم طرح آموزشی نماز در سال جاری از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
وی با توصیه آموزش دهندگان به اهتمام هرچه بیشتر آموزش نماز به نوسوادان دراستان، گفت:ترویج و تعمیق فرهنگ نماز سرلوحه کار شما آموزش دهنگان سواد آموزی قرارگیرد تا خود و نوسواد آموزان از برکات فرضیه معنوی نماز بهره کاهی ببرید.
سال گذشته مرحله اول این طرح در منطقه کاکی شهرستان دشتی برای نفر۵۵ آموزش دهنده اجرا شد که مورد تقدیر وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفت.
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز