مجاورت بوشهر با کشورهای عربی دروازه صادرات را بازتر می کند

خدری :

مجاورت بوشهر با کشورهای عربی دروازه صادرات را بازتر می کند

نماینده مردم بوشهر در مجلس، گفت: واردات در سال گذشته ۵۴ میلیارد دلار بوده که حدود یک میلیارد آن مربوط به مناطق آزاد بوده است.
 
عبدالحمید خدری  ، با اشاره به تصویب لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد اقتصادی در مجلس، گفت: بوشهر از سوی مرکز پژوهش ها و کمیسیون اقتصادی مستعدترین نقطه برای ایجاد منطقه آزاد معرفی شده است، همچنین پیش از کیش که در سال 1359 به عنوان منطقه آزاد معرفی شده شرایط منطقه آزاد شدن برای بوشهر فراهم بوده است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بوشهر با توجه به شرایطی که دارد همانند مجاورت با کشورهای عربی و هزار کیلومتر مرز آبی یکی از بهترین مناطق مستعد منطقه آزاد شدن است، افزود: زیرساخت های اولیه برای ایجاد منطقه آزاد بوشهر فراهم است و از طریق سرمایه گذاران خصوصی و با توجه به رغبت و انگیزه ای که بین سرمایه گذاران وجود دارد قطعا در کوتاه ترین مدت می تواند زیرساخت های ایجاد منطقه آزاد بوشهر فراهم و عملیاتی شود.
منطقه آزاد بوشهر با اهداف ایجاد اشتغال، تولید و انتقال تکنولوژی تشکیل می شود
وی ادامه داد: مصوبه مجلس برای ایجاد 8 منطقه آزاد اقتصادی هم اکنون در شورای نگهبان است و پس از تایید برای اجرا ابلاغ می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر با اهداف ایجاد اشتغال، تولید و انتقال تکنولوژی تشکیل می شود، اظهار داشت: قطعا منطقه آزاد بوشهر می تواند با استفاده از سرمایه گذاری هایی که در منطقه می شود بحث بیکاری که یکی از چالش های مهم در ایران و استان بوشهر است را برطرف کند.
مناطق آزاد با محوریت صادرات شکل می گیرد
وی افزود: با سرمایه گذاران و شرکت هایی که در منطقه آزاد  بوشهر مستقر می شوند اشتغال فراوانی ایجاد و تجارت توسعه می یابد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از محصولاتی که در منطقه آزاد بوشهر تولید می شود به خارج از کشور صادر و واردات تکنولوژی نیز از دروازه این منطقه انجام می شود، تصریح کرد: علیرغم تبلیغ های منفی که درباره واردات در مناطق آزاد می شود، واردات در سال گذشته 54 میلیارد دلار بوده که حدود یک میلیارد آن مربوط به مناطق آزاد بوده است، بنابراین مناطق آزاد با محوریت صادرات شکل می گیرد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز