بستری‌های کرونایی در بوشهر هفته آینده رشد جدی می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر

بستری‌های کرونایی در بوشهر هفته آینده رشد جدی می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مراجعان سرپایی کرونا در زمان حاضر افزایش یافته و تعداد بیماران بستری نسبت به هفته قبل در استان ۴۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جعفر زارعی زاده بیان کرد: به‌طورمعمول و بر اساس تجربه، دو هفته پس از افزایش تعداد بیماران سرپایی، شمار بیماران بستری نیز صعودی می‌شود و انتظار داریم هفته آینده تعداد بستری‌ها در استان بوشهر با رشد جدی روبه‌رو شود.
وی عنوان کرد: کم‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث شده تعداد افراد مبتلا به اُمیکرون در کشور بالا برود و این نگرانی وجود دارد که اگر این شیوه‌نامه‌ها رعایت نشود و واکسیناسیون جدی گرفته نشود، وضعیت رنگ‌بندی برخی شهر‌های استان به زودی قرمز شود.
 کیتهای تشخیص اُمیکرون تهیه شده است
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی شروع پیک ششم کرونا، کیت‌های تشخیص اُمیکرون برای نیاز دو هفته استان تهیه شده است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرعت بالای شیوع اُمیکرون تعداد مبتلایان و در نتیجه شمار بستری شدگان به‌دفعات ازسویه‌های قبل بیشتر باشد.
 دکتر زارعی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیماران کرونایی که علائم شدید و نیاز به بستری دارند با دارو‌های مورد استفاده در سویه‌های قبل درمان می‌شوند، افزود: کمیسیون‌های تخصصی وزارت بهداشت به زودی دستورالعمل‌های درمانی جدید را ابلاغ می‌کنند و ما آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.
 وی بیان کرد: اکنون بیمارانی که علائمشان در حد بدن‌درد، سردرد، بی‌حالی و ضعف و میزان اکسیژن خونشان بالاتر از ۹۴ درصد است و تنگی نفس ندارند به شکل سرپایی درمان می‌شوند.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز