خلاصه خبر

خلاصه خبر

طرح توسعه بنادر شمالی استان بوشهر اجرایی می‌شود
 نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از اجرایی شدن طرح توسعه بنادر شمالی استان خبر داد و گفت: این طرح در زمره نخستین موارد مصوب در طرح‌های جامع توسعه بنادر کوچک کشور قرار گرفت.
عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه توسعه بندر بوشهر و اتصال به راه آهن و شبکه بزرگراه کشور یک ضرورت ملی است اظهار داشت: اولویت نخست توسعه بندر بوشهر افزایش عمق دریا در کانال ورودی بندر است که منجر به ورود کشتی پهن پیکر می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت تردد کشتی‌های بزرگ تجاری به بندر بوشهر تصریح کرد: متأسفانه به سبب عدم وجود زیرساخت مناسب، آمارها حکایت از پرداخت حدود 700 میلیون تا یک میلیارد دلار دموراژ در سال به کشتی‌های تجاری در صف تخلیه و بارگیری در سایر بنادر کشور دارد.
 
بخشی از آب‌شیرین‌کن سیراف امسال وارد مدار می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در بررسی مشکلات آبرسانی شهرستان جم با تأکید بر عبور از بحران تابستان 1401 تسریع در  تکمیل طرح‌ها را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: منابع آب شرب در شهرستان جم از منابع محلی تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باتأکید بر تسریع اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف جم اظهار داشت: پروژه آبرسانی به شهرستان جم روند اجرایی مطلوبی دارد که امید می‌رود با تأمین اعتبارات لازم و تکمیل آب‌شیرین‌کن توسط سرمایه‌گذار این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.
وی از اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در نقاط مختلف استان برای تأمین آب شرب خبر داد و گفت: مرحله نخست پروژه آب‌شیرین‌کن 28 هزار مترمکعب شهرستان جم در صورت تأمین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
امام جمعه جم:
توسعه فضاهای آموزشی شهرستان جم ضروری است
 امام جمعه جم گفت: در چند سال آینده، بحران افزایش تعداد دانش آموزان، کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات مدارس شهرستان جم جدی تر خواهد شد. حجت الاسلام محمدی
صنعت را زمینه ساز آرامش دانست و یادآور شد: صنعت در کنار مجموعه آموزش و پرورش در یک شهر واقع شده، نیاز است آرامش را برای آموزش و تربیت دانش آموزان و نسل آینده فراهم کند.
وی با بیان اینکه مدارس شهر جم با کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزان مواجه است، خاطر نشان کرد: شهر جم با توجه به سکونت پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی نیازمند زیرساخت‌های لازم برای افزایش جمعیت دانش آموزان و پیش بینی فضای آموزشی در آینده است.
 
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر:
خانواده‌های پرجمعیت در جامعه موفق‌تر هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر خانواده‌های با جمعیت زیاد در جامعه موفق تر و توانمندتر از خانواده‌های تک فرزندی هستند.  رقیه زنگنه نژاد افزود: خانواده‌های تک فرزند شاید دارای پدر و مادری موفق باشند، اما مهم ترین دیدگاه اصل خانواده است و هرچه بزرگ تر باشد، حمایت عاطفی، حقوقی و انتقال مفاهیم گسترده‌تر می‌شود و  در سطح جامعه اثرات بیشتری می تواند ایفا کند.
وی اظهارداشت: تمامی جامعه شناسان و روان شناسان اعتقاد دارند مهم‌ترین و نخستین نهاد اجتماعی خانواده است که خاستگاه هنجارهای اجتماعی برای هر فرد می‌شود ، پایه های شخصیتی هر فرد در آن شکل و روابط اجتماعی و متقابل را هر فردی از آن جا دریافت و وارد جامعه بزرگ تر می شود.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز