بیشترین تخلف ساختمانی در بوشهر ساخت و ساز بدون پروانه است

بیشترین تخلف ساختمانی در بوشهر ساخت و ساز بدون پروانه است

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر گفت: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بیشترین تخلف ساختمانی در این شهر ساخت وسازهای بدون پروانه در محله های جنوبی است.

محمدرضا صمیمی‌فرد روز سه شنبه در گفت‌و گو با ایرنا، بیان کرد: این تخلف به دنبال تلاش برای گرفتن سند زمین‌ از اداره ثبت اسناد و املاک اتفاق می‌افتد زیرا در صورتی سند برای زمین های مسکونی صادر می‌شود که ساختمانی در آن وجود داشته باشد.  
وی اذعان کرد: شهرداری به طور مداوم در این زمینه اخطار صادر می‌کند اما مالکان برای اخذ سند زمین بر ساخت و ساز غیر قانونی اصرار دارند.
صمیمی‌فرد اضافه کرد: لازم است این اختلاف نظر بر سر اسناد مالکیت زمین‌ محله‌های جنوب شهر بویژه تنگک‌ها بررسی و بر طرف شود که در این راستا چندین جلسه نیز با اعضای شورای شهر برگزار شد اما همچنان این مساله حل نشده باقی مانده است.
وی بیان کرد: هر چند در گذشته نیز نظارت بر ساخت و سازهای سطح شهر به طور مداوم انجام می‌شد، اما برای برطرف کردن نگرانی مردم پس از حادثه تلخ متروپل، شهرداران مناطق و واحد کنترل و نظارت شهرداری برای بررسی استحکام ساختمان‌های تجاری و مسکونی سطح شهر بسیج شده‌اند.
سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر با بیان اینکه هنوز جمع بندی از تعداد تخلفات صورت گرفته انجام نشده است، افزود: در قالب این بررسی‌ها تا کنون چندین مورد تخلف شناسایی و اخطار صادر شده است.
صمیمی‌فرد ادامه داد: در آسیب‌شناسی احتمال وقوع چنین رخدادهایی ‌از نظر فنی، بارگذاری‌های غیر قانونی و تغییر نقشه و مغایرت با ماده ۵ از مهمترین عواملی است که می‌تواند حادثه‌آفرین باشد.
وی توضیح داد: به عنوان مثال استفاده به عنوان پارکینگ از طبقه‌های که در نقشه به عنوان واحد تجاری طراحی شده است ا ایجاد بام سبز و فضای بازی کودکان در صورتی که از پیش در نظر گرفته نشده باشد می‌تواند برای ساختمان حادثه ایجاد کند.
سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر بیان کرد: این تغییر نقشه و بارگذاری غیر قانونی در طبقه‌های بالایی ساختمان و بام بدترین نقطه‌هایی هستند که احتمال آسیب را افزایش می‌دهند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز