شماره ۹۱ فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو روانه بازار کتاب شد

شماره ۹۱ فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو روانه بازار کتاب شد

شماره ۹۱ فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو با تاکید بر موضوع جغرافیای سیاستگذاری روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نود و یکمین شماره فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو به موضوع جغرافیای سیاست‌گذاری اختصاص یافته است.
در این شماره مقالاتی با موضوعاتی ازجمله توسعه منطقه‌ای یا سیاست‌گذاری‌های منطقه‌ای؟ بررسی ۶۰ سال برنامه ریزی و توسعه منطقه‌ای در پیش و پس ا انقلاب ایران به قلم موسی پژمان، خودمختاری محلی و تعلیق قدرت دولت در طرح توسعه الشتر به قلم اعظم خاتم، برآمدن و تثبیت شکل‌بندی نوفئودال در ایران به قلم کمال اطهاری، ارجاعات سرزمینی در سیاست‌های جدید اجتماعی به قلم برونو پالیه و چارچوب‌بندی مجدد «توسعه» شهری و منطقه‌ای برای مکان‌های رها شده به قمل دنی مک کینون و دیگران در پیش روی مخاطب گذاشته شده است.
در بخش کتابخانه نیز مراد ثقفی به نوشتار مقالاتی پیرامون سنجش و پژوهش سیاستگذاری اجتماعی و سیاست و سیاستگذاری اجتماعی پرداخت است.
در باب گفتگو آمده است:
سیاستگذاری، اعم از اجتماعی و فرهنگی واقتصادی، نه در خلا که ناظر بر بافتار معین و مشخصی که از آن به عنوان جغرافیای سیاستگذاری نام می‌بریم طراحی، تدوین و اجرا می‌شود. جغرافیای مورد اشاره ما در اینجا در وهله نخست جغرافیای انسانی است. یعنی مجموعه‌ای از شبکه‌ها و تعاملات اجتماعی یا به عبارت دقیق‌تر فضای اشغال شده توسط انسان‌هایی که میان خود روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برقرار می‌کنند. …
طراحی جلد این شماره از فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو توسط نوشین ناظمیان انجام شده و نگار نقش این مجله را در ۱۷۴ صفحه با قیمت ۳۰هزار تومان ارائه داده است.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز