چاپ دوم کتاب «نظام بین الملل و ژئوپلیتیک اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس»

چاپ دوم کتاب «نظام بین الملل و ژئوپلیتیک اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس»

کتاب «نظام بین الملل و ژئوپلیتیک اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس» توسط انتشاران فرزان روز به چاپ دوم رسید.

کتاب «نظام بین الملل و ژئوپلیتیک اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس» نوشته سید شمس‌الدین صادقی با مقدمه محمود سریع‌القلم به تازگی باچاپ دوم رسیده. انتشاران فرزان روز این کتاب را در قالب۳۱۶ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.
سریع‌القلم در مقدمه این کتاب آورده است:
در جهانی زندگی می‌کنیم که مسائل منطقه‌ای، همگرایی منطقه‌ای و همگرایی اقتصادی منطقه‌ای حتا از روندهای جهانی شدن اولویت و اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. کشورهایی که در یک منطقه زندگی می‌کنند به تدریج سعی می‌کنند عموم موانع غیر اقتصادی را برای تسریع همکاری اقتصادی و حتا قفل شدن از میان بردارند. منطقه خاورمیانه در میان مناطق جهان از چنین شرایطی به شدت دور است و شاید واگراترین منطقه جهان باشد…
منطقه خلیج فارس از همیت ویژه ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک خاصی در روابط بین‌المللی برخوردار است و شناخت مسائل این منطقه برای ایران‌شناسی و تدوین استراتژی ملی کوشر بسیار کلیدی است.
در پشت جلد کتاب آمده است:
ژئوپلیتیک، ارتباط سیاست با سرزمین را برقرار می‌سازد؛ وابستگی همه تحولات سیاسی به واقعیتی همیشگی به نام سرزمین را آشکار می‌سازد و حوزه سیاست را از نظریه‌های بی‌حاصل و عبارات بی‌معنی که ممکن است تصمیم سازان سیاسی را در مخمصه آرمان‌های بی‌فایده و غیر واقعی گرفتار سازد، رها می‌کند.
ژئوپلیتیک، بصیرت لازم را برای رهبران سیاسی جهت شاخت نیازهای واقعی و درک درست از توانایی‌های خود و واقعیت‌های حاکم بر سیاست بین‌الملل فراهم نموده و آنان را متقاعد می‌سازد که به سرزمین متحد و یکپارچه توجه کرده و به آن وفادار مانند…
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز