قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است.

قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نهم، با اشاره به ابلاغ قبلی مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس به دو استانداری هرمزگان و فارس گفت: عملا اجرای الحاق هیچ مشکلی ندارد، چون دیگر نیازی به مصوبه و یا مجوزی ندارد.

سید موسی موسوی، در مراسم تجلیل از خدمات او در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد گفت: قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد. وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در این چهار سال برخی پروژهها به اتمام رسید، بیان کرد: موضوع الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد. وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: عملا اجرای الحاق هیچ مشکلی ندارد، چون دیگر نه نیازی به هیچ مصوبهای دارد و نه نیازی به هیچ مجوزی دارد. مثل این میماند که ملکی را به شما فروختهاند، اما میگویند فعلا چون همسایه شما قدری از این اتفاق ناراحت است، در مقطعی از این منزل استفاده نکنید. اما ملک متعلق به شماست، این دیگر بر میگردد به اراده استان و هر زمان بخواهند میتوانند وارد ملک خود شوند و این بحث کاملا تمام شده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد و گفت: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم پیش از انتخابات اسفندماه به بنده اطمینان دادند که اجازه دهید انتخابات را پشت سر بگذاریم، بعد از برگزاری انتخابات و در خلاء پایان دوره نهم و آغاز دوره دهم آن را اجرایی خواهیم کرد، لذا این موضوع بحثی تمام شده است.

انتخاب پیمانکار نهایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد

دبیر سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و مهر از دیگر پروژههایی است که در نیمه راه قرار دارد، گفت:  این یک طرح بسیار عظیم است و اصلا در تاریخ کشور بیسابقه است. پروژه انتقال آب از دریا و از یک استان به استان دیگر و خرید تضمینی آب توسط وزارت نیرو که سالانه حدود 20 میلیارد تومان برای وزارت نیرو هزینه خواهد داشت، تاکنون در سراسر کشور بیسابقه بوده است، اما در مورد لامرد و مهر با وجود تمام سختی های کار بالاخره به تصویب رسید، وزارت نیرو خرید آب را به صورت تضمینی قبول کرد، ایمیدرو به نمایندگی از بخش خصوصی خرید آب صنایع را پذیرفت، فراخوان مناقصه برگزار شد، 37 شرکت مطرح داخلی و خارجی در این فراخوان شرکت کردند و اسناد خود را ارائه دادند، مرحله دوم فراخوان هم برگزار شد و اکنون از میان شرکتهای برگزیده، باید یک شرکت به عنوان پیمانکار نهایی انتخاب شود و کار را آغاز کند.

وی همچنین احداث پالایشگاه 120 هزار بشکهای میعانات گازی را یکی دیگر از طرحهایی  دانست که نیازمند پیگیری دارد ، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد دلار هم دارای سرمایهگذار مشخص است، هم منابع مالی آن تامین شده است، هم مجوز تخصیص خوراک آن که از همه مهمتر است اخذ شده و هم موضوع اختصاص زمین و زیرساختها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد حل و فصل شده است. تنها کافی است پیگیریهای لازم ادامه یابد تا مجوز انتقال خوراک گرفته شود تا شاهد آغاز به کار این طرح عظیم باشیم که در این صورت با هدفگذاری که ما برای منطقه تعیین کرده بودیم و با ادامه کار صنایع بزرگ در حال ساخت و شروع به کار صنایع جدیدی که به برخی از آنها اشاره شد، میتوان امید داشت ظرف چند سال آینده هیچ جوان بیکاری در این منطقه نداشته باشیم.

شهرستان لامرد به شهرستان ساحلی تبدیل شده است

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره بازارچه مرزی لامرد بیان کرد: همه اقدامات لازم به منظور استقرار بازارچه مرزی لامرد هم صورت گرفته است. هم مصوبه دولت موجود است، هم نامه وزیر صنعت که در آن اشاره کرده است شهرستان لامرد به یک شهرستان ساحلی تبدیل شده و شرایط استقرار بازارچه مرزی را دارد، هم نامه به رئیس کل گمرک ایران که در آن سهمیه ارزی بازارچه مرزی لامرد را 5 میلیون دلار مشخص و ابلاغ کرده است. انشاء الله دوستان بتوانند این موضوع را هم پیگیری کنند و ادامه دهند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز