با فوتبالیست قدیمی

با فوتبالیست قدیمی

مهدی جهانبخشان

روزگاری در میدانهای ورزشی همچون غزالی تیز پا خودنمایی می کرد. تماشاگران فوتبال تشویق اش می کردند ودر اوج بود .امروز اما کارش شده اینکه با جسم پر از دردش وروح خسته اش از بی مروتی دنیا ،خود را کشان کشان از منزل تا اسکله ماهیگیری صلح آباد بکشاند ،روی سکویی بنشیند وبا چند تن از قدیمیها گذشته را مرور کند. خیلی وقت پیش شنیدم حال مساعدی ندارد .چندین بار به اسکله مراجعه کردم تا او را ببینم وبا مصاحبه ای ،حرفهایش را از دل دردمندش بیرون بکشانم.

عاقبت به توافق رسیدیم که سوالاتی برایش بنویسم واو پاسخها را قلمی کند. این کار را انجام داد ولی از دست خط اش پیداست به سختی قلم را در دست گرفته است.کمی هم تلخ نوشته وگله مند است که فراموش شده است .(فعلا من مریض هستم وکمتر به من سری می زنند .فوتبال بوشهر فعلا دچار اوفت شده ،فوتبال را از پایه باید شروع کرد.)،(به فوتبال پایه توجهی نمی شود.فوتبال جوانان را دست کم می گیرند)... از خاطره های ورزشی اش نوشته ،تکل های احمد رزمی وکرنرهای جلال غریبی. از عباس احمدی هم گفته که با قد کوتاهش ،سرهای خوبی به توپ می زد. می گوید: کسی ما را ملاقات نمی کند فقط رضا ماهینی به ما سر ما می زند،محمود ابراهیم زاده از امریکا،بعضی وقتها،تلفنی حالم را می پرسد. غلام بوالخیری متولد 1324 شهر آبادان است.فوتبال را از زمینهای خاکی بوشهر بخصوص زمینهای خاکی صلح آباد آغاز می کند به تیم البرز محله لیل می پیوندد که اکنون در فنس نیروی هوایی قرار دارد.

در تیم شعاع بوشهر توپ می زند وسپس تیم مقتدر شاهین بوشهر او را جذب می کند. مدتی هم مربی تیم جوانان بوشهر می شود که البته یک دوره کامل مربی گری فوتبال راگذرانده است.

غلام هرگز ازدواج نکرد تنها بود واکنون هم تنها زندگی می کند. روزگاری که غلام بوالخیری در سبق زارهای میدان ورزشی می دوید چشم اش به دنبال چیزی نبود بلکه با تعصب فراوانی که داشت سربازی بود برای تیم اش حتی وظیفه تهیه لباس وکفش وجوراب ورزشی هم به عهده خودش بود. امروز با توجه به اخباری که در رسانه ها دیده می شود خرید وفروش فوتبالیست رواج دارد وعده ای نانشان در این دلالی است.گاه سخن از فسادهای مالی گسترده ورزش فوتبال در کشور می شود .

امثال غلام بوالخیری از این بازیهای مرسوم مبرا بودند.دریغ از یک تقدیر ویک مجلس آبرومند برای شناسایی او.  براستی فدراسیون ورزشی استان بوشهر به چه کاری مشغول است که این مهم را نمی بیند؟ هواداران متعصب شاهین بوشهر کجا هستند که گه گاه به ملاقاتش بروند وبه او بگویند فراموش شده نیستی.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز