«تار مو» نخستين رمان سعيد بردستاني در يازدهمين نمايشگاه کتاب بوشهر رونمايي مي‌شود.

«تار مو» نخستين رمان سعيد بردستاني در يازدهمين نمايشگاه کتاب بوشهر رونمايي مي‌شود.

به گزارش پيام عسلويه به نقل از سيرنگ اين رمان کوتاه 70 صفحه ‌اي توسط نشر نيماژ و در شمارگان 1000 نسخه، منتشر شده است.سعيد بردستاني درباره درون‌مايه اين اظهار داشت: تمام تلاش شخصيت اصلي اين داستان اين است که از رازي که دارد محافظت کند و در اين راه حتي به استقبال فنا و نابودي مي‌رود، تنهايي خودخواسته، طرد اجتماع و دفع تهاجم ديگران به حريم خصوصي، از پيامدهاي رازداري او هستند.نويسنده «نهنگ تاريک» افزود: کار نوشتن اين رمان 11 سال پيش از تابستان سال 1384 در تهران آغاز شد و در زمستان همان سال در بوشهر به پايان رسيد اما بنا به دلايلي تاکنون منتشر نشده بود.گفتني است سعيد بردستاني با دو مجموعه قبلي‌اش نشان داده است که داستان‌نويس متفاوتي است و تلاش دارد همواره دست به تجربه‌هاي نو و خلاقانه بزند و رمان «تار مو» نيز در کارنامه نويسندگي اين داستان‌نويس بوشهري کار متفاوتي به شمار مي‌رود و پيش از اين نيز اين هنرمند بوشهري مجموعه «هيچ» را در سال 85 و 87 توسط انتشارات ققنوس منتشر کرده است که توانست توجه مخاطبان و منتقدان ادبي را جلب کند و کانديداي جوايزي همچون گلشيري و گام اول شد.
شايان ذکر است انتشار مجموعه «نهنگ تاريک» در سال 94 از اين نويسنده توسط نشر با استقبال خوبي از سوي خوانندگان روبه‌رو شد و توانست عنوان سومين اثر برگزيده داستان ايراني در سال 94 را به خود اختصاص دهد.
به گزارش پيام عسلويه مراسم رونمايي از رمان «تار مو» همزمان با يازدهمين نمايشگاه کتاب استان بوشهر 26 آذرماه ساعت 19 در سالن جنبي نمايشگاه بين‌المللي بوشهر با سخنراني فرشيد جان احمديان نويسنده و منتقد ادبي هم استاني به همت انجمن سينماي جوان استان بوشهر برگزار مي‌شود.
معرفي : سعيد بردستاني متولد بهمن 1357 بندر دير و اهل بوشهر است.وي نويسنده اي از نسل پنجم داستان نويسي ما که در واقع ادامه جادوي جنوب است.در اغلب نشريات کشور از او داستان، نقد، و مقاله منتشر شده و براي اين تاليفات در بسياري از جوايز و جشنواره ها نامزد يا برگزيده شده، از آن جمله مي توان به جشنواره سراسري مطبوعات، جايزه گلشيري، جايزه گام اول، جايزه ادبي اصفهان، کنگره ي سراسري شعر و داستان بندرعباس، جايزه ي صادق هدايت، جايزه ادبي بوشهر و… نام برد.
بردستاني نوشتن داستان را از سال 76 آغاز کرد. خودش مي‌گويد: «يک بعدازظهر از خواب پريدم و سراسيمه شروع به نوشتن کردم.» از آن بعد از ظهر او همچنان مي‌نويسد. تاکنون داستان ‌هاي زيادي نوشته، شايد به اندازه ي چندين مجموعه، اما به راحتي تن به انتشار نمي‌دهد. براي همين تاکنون فقط دو مجموعه داستان درآورده، آن هم به فاصله 9 سال. اولي “هيچ” نام داشت که ققنوس سال 85 آن را منتشر کرد و دومي “نهنگ تاريک” که نشر پيدايش آن را همين اواخر روانه بازار کتاب کرده. مجموعه ي داستان اولش براي او اعتبار زيادي کسب کرد و بازخورد خوبي در بين مطبوعات و محافل ادبي داشت، تا جايي که نامزد چند جايزه ادبي شد، از جمله جايزه ي گلشيري. و دومي گرچه هنوز براي قضاوت زود است، اما تا همين جا هم نقدها و نظرهاي زيادي بر آن نوشته شده و واکنش‌هاي مثبتي برانگيخته است.
احمد آرام از نويسندگان نسل چهارم بوشهر درباره اين کتاب مي‌گويد: « مي‌شود گفت نويسنده به سرعت زبان خودش را پيدا کرده است و اين خيلي خوب است. نويسنده‌هاي هم سن و سال، با اين که چند کتاب بيشتر از او نوشته‌اند، هنوز در پيدا کردن زبان خود ناتوان‌اند.» او به تازگي رمان “تار مو” را به نشر نيماژ سپرده. رماني که نگارش آن در سال 84 به پايان رسيده و قرار است به نمايشگاه کتاب سال آينده برسد.

ارسال دیدگاه