شبانه‌هاي شريف

شبانه‌هاي شريف

پیام عسلویه؛ سیدقاسم یاحسینی شبانه‌های ادبی شریف را در یادداشتی که در وبسایت شخصی مرحوم محسن شریف منتشر شده، بسیار پرجاذبه می‌داند. او در بخشی از این یادداشت می‌نویسد:

«سابقه آشنايي من با محسن شريف به اواخر دهه شصت و مشخصاً سال 1368 مي‌رسد. فكر مي‌كنم. دوست شاعرم «احمد فريدمند» مرا به او معرفي كرد. آن ايام من و احمد و عليرضا شيركاني (كه بعدها مدير مسئول هفته نامه پيام جنوب شد) جمعه‌ها نشست‌هاي ادبي داشتيم و درباره ادبيات ايران و جهان و خصوصاً نقد ادبي بحث مي‌كرديم. در يك نوبت «شريف» هم آمد و همان‌جا آشنا و اندكي بعد دوست شدم.
آن ايام، شريف سال‌ها بود كه روي رمان «فصل‌هاي تكراري» كار مي‌كرد و هنوز آن را منتشر نكرده بود. مدتي بعد احمد فريد‌مند مرا به منزل شريف برد. شريف يكي دو روز در هفته شبانه‌هاي ادبي داشت. شبانه‌هاي او سرشار از شعر، داستان، تاريخ، نقد ادبي و كمي هم سياست بود و براي جوان جوياي نامي – كه من باشم – در آن سال‌ها سخت جاذبه داشت، خصوصاً كه در اين شبانه‌ها شخصيت‌هاي مطرح ادبي و هنري استان بوشهر و ايران شركت مي‌كردند. كساني همچون‌: منوچهر آتشي، منيرو رواني‌پور‌، هوشنگ گلشيري، عبدالمجيد زنگويي، فرزانه طاهري و برخي چهره‌هاي مطرح ادبي امروز كه البته آن سال‌ها هنوز چندان معروف نشده بودند. مثل: محمدرضا صفدري، احمد آرام محمد كشاورز، مهناز كريمي و... چند باري هم ايرج شمسي‌زاده از گناوه آمد و برايمان «زن ذليل» و «تليفون» را خواند كه خيلي لذت برديم. پاي ثابت شبانه‌هاي شريف، آتشي، رضا‌زاده، ابوالقاسم ايراني، احمد فريدمند و من بوديم. هرگاه آتشي از كنگان مي‌آمد، (او در آن ايام كارمند پالايشگاه گاز در كنگان و جم بود) شبانه‌هاي شريف جان تازه‌اي مي‌گرفت و رونق خاصي پيدا مي‌كرد.» (برگرفته از وبسایت شخصی شریف)

ارسال دیدگاه