طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می یابد

وزیربهداشت:

طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می یابد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت از برنامه های دولت تدبیر و امید است و با قوت و قدرت در سال آینده ادامه می یابد.

 سعید نمکی روز سه شنبه درحاشیه پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود:بسته های کاهش پرداخت از جیب بیمار، حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص و ماندگاری پزشکان و پیراپزشکان در مناطق محروم و سایر بسته های دیگر این طرح ادامه می یابد.
وی بیان کرد: منابع مورد نیاز طرح تحول سلامت از طرف دولت تامین و مردم نگران اجرای آن نباشند.
نمکی گفت: با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در سال 98 مشکلی نخواهد داشت و مردم نگران کمبود دارو نباشند.
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعطیلات نوروز اضافه کرد: تمهیدات لازم برای نظارت بر موادغذایی، رستوران ها، امکان عمومی، هتل ها و مراکز گردشگری به وسیله 3 هزار اکیپ گشت بهداشت محیط انجام می شود.
وی ادامه داد: این طرح نظارتی از روز گذشته 20 اسفند ماه آغاز و تا 20 فروردین سال آینده ادامه دارد.
نمکی یادآور شد: همچنین تمام پایگاه های اورژانس جاده ای و هوایی نیز برای امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم در زمان اضطرار درحالت آماده باش هستند.

وی همچنین اظهار داشت: با وجود مشکلات کاری پایان سال جایگاه شهدا آنقدر عظمت دارد که به بوشهر برای حضور در این کنگره سفر کردم.
وی با بیان اینکه هیچ نگرانی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی نداریم، افزود: ایران اسلامی آنقدر مقتدر و دارای عظمت است که تمام مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.
راه‌اندازی سه هزار اکیپ در بخش‌های مختلف درمانی و گشت‌های بهداشت محیط
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمهیدات ایام نوروز پرداخت و بیان کرد: برای ایام تعطیلات نوروز از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین تمهیدات لازم تدارک دیده شده و سه هزار اکیپ در بخش‌های مختلف درمانی و گشت‌های بهداشت محیط برای نظارت بر تهیه و توزیع موادغذایی راه‌اندازی شده است.
نمکی با بیان اینکه اورژانس جاده‌ای و هوایی تجهیز شده‌اند، گفت: رانندگان و گردشگران در هنگام سفر نوروزی با رعایت قوانین و مقررات ایمنی‌های لازم برای جلوگیری از تصادفات و مشکلات جاده‌ای مورد توجه قرار دهند.
مشکلی در مورد تجهیزات پزشکی و دارو نداریم
وی با بیان اینکه در زمان تحریم مشکلی در مورد تجهیزات پزشکی و دارو نداریم، افزود: علیرغم فشار‌های دشمنان و ایجاد تحریم‌ها مردم هیچ نگرانی برای سال آینده در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه طرح نظام سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت سال آینده با قدرت ادامه می‌یابد و بسته‌های کاهش پرداخت از جیب مردم و حمایت از بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص مورد توجه قرار دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز